Tim Bernes-Lee jednou řekl: „Mám sen, ve kterém bude web (a počítače) schopen analyzovat všechna data na síti.“ Strukturovaná data, včetně mikrodat, je nástroj poskytující strojům, v našem případě hlavně vyhledávačům, potřebný kontext, který potřebují k analýze obsahu na webové stránce. Mikrodata jsou nejnovější formou strukturovaných dat a mají široké využití. Jedná se o nezbytná meta data, která byly představena v HTML5.
Google propaguje strukturovaná data jako součást efektivní SEO strategie a vytvořil Nástroj na testování strukturovaných dat. Jak označit různé typy dat můžete na najít na Schema.org. Mezi data, která se dají takto označit, patří například adresy, produkty, místa nebo události. Jedním z nejjednodušších způsobů, jak přidat strukturovaná data na stránku, je pomocí pluginu Yoast SEO. Pomocí pluginu můžete na webu jednoduše označit Google+ Autora, přidat Twitter Cards a Facebook Open Graph data. Stačí pouze vyplnit pár polí ve formuláři. Další pluginy slouží spíše k přidání specifických strukturovaných dat, jako jsou události, seznam nemovitostí nebo receptů.
Skvělým pluginem je i Schema Creator. Díky tomuto pluginu přidáte mikrodata ze Schema.org přímo do stránek a příspěvků WordPressu.
Strukturovaná data a šablony
Všechny WordPress stránky mají nějaká strukturovaná data. Příkladem může být RSS feed, který obsahuje každé jádro WordPressu. Některé frameworky, jako například Roots, obsahují mikroformáty již v šabloně. Nicméně častěji musíte strukturovaná data do šablony přidat sami a to úpravou stávajících souborů šablony. Obvykle k tomu stačí úprava formátů příspěvků společně s tvorbou vlastních meta boxů.
Kde se to prosím a jak nastavuje poocí Yoast SEO? Nikde nevidím nějaké nastavení pro microdata.
Díky
V levém menu SEO -> Nadpisy a Meta data a záložka Typy příspěvků.