WooCommerce 10

Průvodce WooCommerce pro začátečníky: E-maily

V desátém článku série návodů pro začátečníky zabývající se pluginem WooCommerce se detailněji podíváme na nastavení sekce E-maily. Dostanete se do ní tak, že ve WordPress administraci vyberete z levého menu WooCommerce -> Nastavení a kliknete na záložku E-maily.

WooCommerce pomocí e-mailů informuje zákazníky při vytvoření, změně stavu a dokončení objednávky. Díky tomu nemusí stále chodit na web a zjišťovat zde postup objednávky. E-maily můžete plně upravit tak, aby odpovídaly barevnému schématu webové stránky.

Nastavení sekce E-maily ve WooCommerce se dělí na:

  • Upozornění e-mailem
  • Nastavení odesílatele e-mailu
  • Šablona emailu

Upozornění e-mailem

Upozornění E-mailem
Upozornění E-mailem

Zde najdete všechny typy e-mailů, které WooCommerce posílá. Podle ikony vlevo snadno zjistíte, zda je daný e-mail aktivní, deaktivovaný nebo se odesílá pouze manuálně.

Typy e-mailů, které WooCommerce rozesílá:

  • Nová objednávka – pro správce e-shopu, může být zadáno více e-mailových adres oddělených čárkou.
  • Stornovaná objednávka – pro správce e-shopu, může být zadáno více e-mailových adres oddělených čárkou.
  • Objednávka selhala – pro správce e-shopu, může být zadáno více e-mailových adres oddělených čárkou.
  • Objednávka čeká na vyřízení – pro zákazníka.
  • Zpracovávání objednávky – pro zákazníka.
  • Vyřízená objednávka – pro zákazníka.
  • Vrácená objednávka – pro zákazníka.
  • Zákaznický doklad – pro zákazníka.
  • Poznámky zákazníka – pro zákazníka.
  • Reset hesla – pro zákazníka.
  • Nový účet – pro zákazníka.

Kliknutím na jméno e-mailu nebo ikonu ozubeného kola napravo se dostanete do nastavení jednotlivých e-mailů. Ty pak můžete aktivovat/deaktivovat a případně nastavit další informace. Detailněji na nastavení jednotlivých e-mailů podíváme v příštím návodu.

Nastavení odesílatele e-mailu

Nastavení odesílatele e-mailu
Nastavení odesílatele e-mailu

Obsahuje nastavení hlavičky odchozích e-mailů.

  • Jméno „Od“ – nastavení jména odesílatele.
  • „Od“ adresa – nastavení e-mailové adresy odesílatele. Měla by být funkční, v případě, že by někdo na tento e-mail odepsal.

Šablona emailu

Šablona emailu
Šablona emailu

V této části lze ovlivnit vzhled posílaných e-mailů. Pro zobrazení náhledu stačí kliknout na odkaz Klikněte, pro zobrazení vaší emailové šablony, nezapomeňte však předtím nastavení uložit.

  • Obrázek v hlavičce – vložte URL obrázku s logem. Získat URL pro obrázku pro e-mail můžete například tak, že obrázek  nahrajete do Médií a odtud si zkopírujete jeho odkaz.
  • Footer Text – text zobrazený na konci e-mailu.
  • Základní barva – barva pozadí pod nadpisem.
  • Barva pozadí – barva pozadí e-mailu.
  • Barva pozadí obsahu – barva pozadí textu e-mailu.
  • Barva textu obsahu – barva textu v e-mailu.

HEX kód barvy jde zadat pomocí palety, která se otevře při kliknutí na příslušné pole nebo můžete využít kapátka a získat barvu přímo z webu. Tu pak jen zkopírujete do pole. Jak získat barvu z obrázku nebo z webu jsme psali v článku Tip – jak jednoduše zjistit kód barvy.

Po pár úpravách může e-mail vypadat třeba takto.

Vzor šablony e-mailu
Vzor šablony e-mailu

Neuteklo vám něco?

Pokrok a WordPress na nikoho nečekají, tak nám tu raději nechte email, ať o nic nepřijdete!

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Správa WordPress webu

Nemusíte na to být sami. Pomůžeme vám s pravidelnou údržbou i novými vylepšeními.

Více informací

21 názorů na “Průvodce WooCommerce pro začátečníky: E-maily”

  1. Kristian

    Dobrý deň, mám problém pri e-mailoch z woocommerce.
    Všetky e-maily určené pre zákazníka sú doručené iba ak má zákazník e-mail na gmaily. Ostatné či už súkromne, azet, hotmail… nefungujú resp. ak nemá zákazník gmail tak emaily nedostane.

    1. Zdravím,
      chyba bude nejspíše v nastavení odesílání, kdy emaily padají do spamu. Měli jste možnost to otestovat, jestli je to nedoručí nebo skončí právě ve spamu?

      1. Kristian

        Ano ano testujeme to a nekončí to ani v spame. Proste neni doručený na azete, súkromných mailoch, hotmaily prezrieme po vytvorení „skúšobnej objednavky“ spam, junk, automatické maily proste všetky priečinky. Ale správa nikde nieje.

  2. Zdravím.
    Jde nastavit, aby footer text (text v patičce) byl zarovnaný klasicky vlevo a ne na střed?

  3. Zdravím, mam tiež problém s emailami, nepríde email pri objednávke ani mne ani kupujúcemu. Skúšal som nainštalovať emai-log, ten tie emaily zachytí, ale ako keby ich ďalej neposlalo. Neviete kde by mohla byt chyba? Téma wplama, woocommerce, wordpress, websupport. Ďakujem

    Odpověďet

  4. Dobrý deň, nevedeli by ste mi náhodou poradiť ohľadom mailu reset hesla? V podstate celkovo keď ako zákazník vyskúšam dať resetovať heslo napíše mi, že „obnova hesla nie je povolená tomuto uživateľovi“ . V nastaveniach mailov mám tento typ mailu povolený. ďakujem veľmi za pomoc

  5. Tomáš Hulman

    Dobrý den,
    mohl byste mi prosím poradit plugin, kde bych mohl editovat přímo texty notifikačních emailů?
    Děkuji předem

      1. Woo custom emails umožňuje vytvořit celé nové notifikační emaily, ale neumožňuje editaci těch stávajících, nebo jsem na to nepřišel.

  6. Dobrý deň,
    prosím Vás je možné nejakým spôsobom zaistiť, aby v emaile o novej objednávke, ktorý príde tomu, kto vybavuje objednávky (nie zákazníkovi), bolo aj telefónne číslo zákazníka? To tam totiž chýba a je to problém kvôli kuriérovi, ktorý to číslo potrebuje.
    Dotyčná osoba vybavujúca objednávky nemá prístup do admina.
    Možno nejaký plugin, netuším.
    Ďakujem vopred.

      1. Áno, bude to tou šablónou. Používam Hestiu a chcela som to upraviť. Nahrala som si child theme, že sa to pokúsim upraviť tam. Ale keď si pozerám náhľad, tak mám na child theme celý dizajn úplne rozbitý, ako keby som mala úplne novú šablónu. Je to len v náhľade alebo takto by po aktivácii vyzerala aj reálne stránka? To by som radšej mohla dať novú šablónu, kde tieto kontaktné údaje budú. Prosím, skúste mi poradiť.

        1. Bohužel s touto šablonou nemám osobní zkušenosti. Ale může se stát, že se nastavení šablony rozpadne po aktivaci child šablony. Záleží na tom, jak je základní šablona napsaná a ukládá nastavení.

  7. Patrik Šebek

    Dobrý den,
    Když potřebuji vytvořit nový typ e-mailu, co by se odesílal zákazníkovi (objednávka připravena k vyzvednutí na pobočce), tak to musím asi manuálně, že? Nenašel jsem asi zatím nějaký plugin, který by to uměl.

    Díky moc!

      1. Dobrý den,

        aktuálně se připojuji do tohoto vlákna a prosím zda byste mohl pane Cirkl bodově popsat, případně opravit můj postup – pro přidání dalšího emailu pro zákazníka – osobní odběr.

        1) vytvoření dalšího statusu objednávky(do stávajících zpracovává se, dokončeno atd.) – např. Dokončeno – osobní odběr
        2)Vytvoření dalšího emailu pro zákazníka – zatím jsem ve Woo nenašel žádné tlačítko přidání dalšího emailu. Další email se přidá tak, že vytvořím(udělám upravenou kopii) emailu který uložím do složky woocommerce/emaily na ftp, kde jsou uloženy ostatní emaily?

        Předem děkuji

        1. Zdravím,
          přidávání nových stavů do WooCommerce je cesta do pekla. Spoustu pluginů s tím nefunguje… Přidáním statusu nedostanete hned nový e-mail, k tomu bude potřeba si jej nejspíše naprogramovat nebo použít další plugin, pokud to bude kompatibilní.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nákupní košík
Přejít nahoru