• Najměte si nás
  • Navrhni článek
  • Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
WPlamaInternetové stránky na WordPressu snadno a česky
  • Domů
  • Blog
    • Návody pro WordPress
    • Obecně o WordPress
    • Divi šablona a Elegant Themes
    • WooCommerce
    • Konference a srazy
    • WordPress školení
    • Zdroje zdarma
    • Snippety
    • WordPress kniha
    • Glosář
    • Ostatní
  • Potřebuji pomoci s …
    • Zabezpečením WordPress
    • WordPress SEO
    • Rychlostí WordPress
    • WooCommerce e-shop
  • Překlady
  • Slevy a nabídky
  • Poradna
WPlama
  • Domů
  • Blog
    • Návody pro WordPress
    • Obecně o WordPress
    • Divi šablona a Elegant Themes
    • WooCommerce
    • Konference a srazy
    • WordPress školení
    • Zdroje zdarma
    • Snippety
    • WordPress kniha
    • Glosář
    • Ostatní
  • Potřebuji pomoci s …
    • Zabezpečením WordPress
    • WordPress SEO
    • Rychlostí WordPress
    • WooCommerce e-shop
  • Překlady
  • Slevy a nabídky
  • Poradna

Použití cizího loga

WordPress Poradna › Kategorie dotazu: Ostatní › Použití cizího loga
0 Palec nahoru Palec dolů
Adam zeptal se před 6 roky

Ahoj,
mám dotaz ohledně loga různých firem. Dělám web kde chci na stránce Reference použít loga firem, které se mnou spolupracovali (kupovali SW program) nebo stále spolupracují (maintenance). Zajímá mě zda musím mít souhlas k použití jejich loga na stránkách referencí nebo zda jejich písemný souhlas mít nemusím. 
Případně bych byl rád za nějaký link kde se tato problematika řeší.
Mockrát děkuji

Štítky dotazu:logo
5 Odpovědi
0 Palec nahoru Palec dolů
Dominik Štoller z WP-RÁDCE odpověděl před 6 roky

Dobrý den, pokud jsou to loga firem, tak je hodně pravděpodobné, že to bude jejich „Copyright“, tudíž jsou to jejich loga (obrázky) a určitě k nim mají autorská práva. Nebo se taky může jednat o to, že to jejich loga nejsou, ale jen si koupili licenci k tomu, aby je mohli použít na svém webu. Pak byste musel právě na stránku, kde se loga kupují a obstarat si platnou licenci používání loga ke komerčním účelům.

Budeme tedy předpokládat, že loga jsou jejich a sami si je vytvořili, je pak jasné, že byste měl mít jejich souhlas s použitím.

Doufám, že jsem Vám aspoň trochu pomohl s tímto problémem. Zdravím!

Odpověd z webu: WP-RÁDCE

0 Palec nahoru Palec dolů
Adam odpověděl před 6 roky

Děkuji za odpověď. Mám ještě doplňující otázku. Je mi jasné, že loga se nesmí (bez souhlasu) ani upravovat. Co když ale „někde na netu“ stáhnu jejich logo které je již upraveno? Myslím tím např. logo firmy Dermacol „najdu“ a stáhnu jako inverzní (odstíny šedi). To už je přeci logo upravené resp. to technicky vzato není jejich logo protože vypadá jinak. Mohu v takovém případě toto logo/obrázek umístit na web bez souhlasu? 😉

0 Palec nahoru Palec dolů
Dominik Štoller z WP-RÁDCE odpověděl před 6 roky

Dobrý den, mám pocit, že i když je logo upravené někým jiným, tak to vzal od nich a jen předělal… V tom případě by porušil autorské práva toho autora, který logo vyrobil. Nevím to jistě, ale mám pocit, že to je úplně to samé, protože tohle by mohl udělat úplně každý, a pak by tedy mohli lidé loga krást jen proto, že by např. změnili barvu obrázku.

Doufám, že jsem Vám aspoň trochu pomohl s tímto problémem. Zdravím!

Odpověd z webu: WP-RÁDCE

0 Palec nahoru Palec dolů
Tomáš Cirkl Personál odpověděl před 6 roky

Zdravím,
nejjednodušší je se klienta zeptat, zda mu nevadí umístit reference na něj. Pokud je práce odvedená dobře a klient je spokojený, tak určitě řekne ano (pro ně je to forma reklamy).
Pak není problém si stáhnout jejich logo a umístit ho na stránky.

0 Palec nahoru Palec dolů
Adam odpověděl před 6 roky

Problém je právě opačný. Klient chce zaplatit za uveřejnění jeho loga právě proto, že uveřejněním jeho loga na mém webu dělá reklamu on mě 😀 (je to velká společnost). Z toho důvodu jsem hledal, zda existuje možnost jak to elegantně obejít právě třeba tím inverzním logem atd. Bohužel mi zatím vychází jediná možnost a to, že logo mít nemůžu :/

Vaše odpověď

11 + 20 =

WPlama na sociálních sítích

  • Facebook
    844 Sledujících
  • Twitter
    236 Sledujících

Odebírejte náš newsletter

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Děkujeme! Zkontrolujte, prosím, svou e-mailovou schránku a potvrďte přes zaslaný odkaz přihlášení do seznamu Newsletter.

Rubriky

  • Divi šablona a Elegant Themes142
  • Elementor1
  • Glosář24
  • Konference a Srazy47
  • Ostatní72
  • Snippety38
  • WooCommerce69
  • WordPress kniha25
  • WordPress návody393
  • WordPress obecně185
  • WordPress školení33
  • Zdroje zdarma8

Nejnovější komentáře

  • Tomáš Cirkl: Jak přepsat a znovu publikovat příspěvek ve WordPress
  • Tomáš Cirkl: Jak na vícejazyčný WordPress s Polylang
  • Tomáš: Jak na vícejazyčný WordPress s Polylang
  • Libor: Jak přepsat a znovu publikovat příspěvek ve WordPress
  • Tomáš Cirkl: Kompletní pohled na trvalé odkazy a jejich nastavení ve WordPress

Doporučujeme

český hosting

Poslední dotazy z poradny

  • nahrané obrázky přes FTP se mi nezobrazují ve WordPressu dotaz od Iva
  • Přihlášení dotaz od Libor
  • Rozmazané písmo tlačítka dotaz od Vykopal
  • Nefunguje odkaz a formulář dotaz od Monika Hříbalová
  • Časově omezená stránka, odpočet na stránce a přesměrování po daném čase dotaz od Šárka

O WPlama

WPlama je zdroj bezplatných WordPress návodů pro začátečníky. WPlama založil v květnu 2014 Tomáš Cirkl. Hlavním cílem tohoto webu je poskytovat česky psané kvalitní tipy a triky pro práci s WordPress, které začátečníkům ve WordPressu umožní vylepšit jejich stránky.

Sledujte nás:
Facebook Twitter

Užitečné odkazy

  • Najměte si nás
  • Kontakt
  • Poradna
  • GDPR
  • Cookies

Naše stránky

  • Toret.cz
  • Toret.app
  • Divi.cz
  • wpress.help

Copyright © 2014-2023. Veškerý obsah na webu WPlama.cz je tvořen pod licencí CC BY-NC-ND 3.0 CZ.

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k vylepšení našich webových stránek a služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}

Vložit/upravit odkaz

Zadejte přímo cílovou URL adresu

Nebo můžete snadno vyhledat existující obsah webu

    Zatím nebylo nic hledáno, takže bude zobrazen nejnovější obsah webu. Zadejte hledaný výraz nebo můžete použít šipky na klávesnici pro výběr konkrétní položky.