WordPress návody

Jak na Facebook komentáře u WordPressu

Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Nevyhovují vám klasické Facebook komentáře? Chtěli byste mít na webu komentáře pomocí sociální sítě Facebook? V tomto článku najdete návod jak toho docílit a zároveň se dozvíte jaké to má toto řešení plusy a mínusy.

Nejprve si nainstalujte plugin Facebook Comments by Fat Panda.

Po instalaci se do administrace přidá nová položka, najdete ji v Nastavení -> Facebook Comments.

Nastavení Facebook Comments by Fat Panda

Nahoře najdete nastavení pro aktivaci/deaktivaci pluginu a napojení FB aplikace.

Více byste se měli zaměřit na následující položky:

Display the non-facebook comments that are in your database?  (Zobrazit neFacebookové komentáře, které jsou uložené v databázi?)

Jak již název napovídá, plugin umí vypsat starší komentáře, které byly přidání ještě před aktivací tohoto pluginu. Doporučuji ponechat aktivované.

Display Settings (Nastavení zobrazení)

  • Number of posts (počet zobrazených příspěvků)
  • Width (šířka komentářů) – šířku můžete zadat jak v pixelech tak %.
  • Color scheme (barevné schéma)
  • Form Title (nadpis formuláře)

Jakmile skončíte s nastavením, klikněte na tlačítko Save All Changes.

Facebook komentáře se poté ihned začnou zobrazovat na webu.

Facebook komentáře

Poznámka: Může se vám stát, že budete nuceni upravit CSS styly šablony tak, aby se komentáře zobrazovali správně. Například u šablony TwentyFifteen se mi stalo, že komentáře nebyly správně zarovnané a musel jsem to takto upravit:

#FatPandaFacebookComments {
padding: 0 8.3333%;
}

SEO pohled na Facebook komentáře

Co si o Facebook komentářích myslí jsem se zeptal SEO specialisty Pavla Ungra.

Je pravda, že vyhledávače neumí Facebook komentáře “číst”?

Je pravda, že Facebook komentáře jsou realizované pomocí Ajaxu a s těmi mají obecně vyhledávače problém. Výjimkou je Google, který speciálně pro sociální sítě vyrobil robota, který to umí a pouští se ale pouze na sociální sítě. Týká se to ale pouze Google a ne jiných vyhledávačů, typicky u české Seznamu se s tím můžeme rozloučit.

Pokud chcete vědět více, můžete si přečíst tyto anglické články:

Doporučil by jsi použití Facebook komentářů?

Otázkou spíše je – o co majiteli webu jde. Jsou pro něj komentáře důležité natolik, že je chce nechat indexovat a poskytovat do vyhledávání? A pro všechny vyhledávače? Pokud mu stačí Google tak je to v pohodě i s Facebook komentáři. Ale obecně bych se zamyslel, jestli chci implementací Facebook komentářů zablokovat ostatní vyhledávače krom Google a lidi, kteří nechtějí psát pod svým Facebook účtem nebo ho nemají. Osobně bych to nedělal a využil spíše služby, která umožňuje více možností jako je třeba Disqus.

Plusy a mínusy

lepší šíření obsahu po Facebooku
větší návštěvnost ze sociáních sítí

nemožnost indexace komentářů u vyhledávače Seznam.cz
uživatelé bez účtu na Facebooku nemohou komentovat

může se stát, že budete nuceni upravovat styly

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

3 komentářů

  • ahoj.

    vsade sa hovori, ze treba pouzivat aktualizovane pluginy v pripade tohto pluginu uz rok nebol aktualizovany. taktiez autor pluginu nereaguje na otazky v poslednych 2 mesiacoch. oplati sa pouzivat taky plugin??

    pytam sa lebo podobne je to aj pri disqus. plugin neaktualizovany a autor nereaguje na otazky.

    riesim teraz komentare pre web, ktory by mal mat roznorodu navstevnost a chcem to co najjednoduchsie aby to neodradzovalo ludi od komentovania.

    • Už bych ten plugin na web nedoporučil, zkuste alternativu.

      Já všude, kde jsem měl Disqus nebo cokoliv jiného jsem vrátil zpět. Když někdo chce komentovat, tak je mu jedno jak.

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 5 let. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.