Jak správně používat značky nadpisů ve WordPress (H1-H6)

Zajímá vás správný způsob používání značek nadpisů H1-H6 v WordPressu? Pokud používáte nadpisy efektivně ve svých příspěvcích a stránkách, zlepšujete čitelnost obsahu, zvyšujete uživatelskou zkušenost a zlepšujete SEO vašich webových stránek. V tomto článku vám ukážeme, jak správně používat značky nadpisů v WordPressu.

Co jsou značky nadpisů ve WordPressu?

Značky nadpisů jsou HTML prvky používané k identifikaci nadpisů na webové stránce.

Návštěvníci i vyhledávače lépe pochopí obsah, když obsahuje nadpisy. Pokud přidáte nadpisy správně, můžete zlepšit SEO vašeho příspěvku, aby se umístil výše na stránkách výsledků vyhledávání (SERP).

Použitím různých úrovní nadpisů přidáte logickou strukturu svým příspěvkům. Názvy příspěvků používají značky H1 a obvykle používáte značky H2 pro hlavní nadpisy a značky H3 pro podnadpisy.

Při prohlížení webové stránky v HTML vypadají značky nadpisů takto:

[code]
<h1>Název příspěvku</h1>
<h2>Nadpis</h2>
<h3>Podnadpis</h3>
<h4>A tak dále</h4>
[/code]

Ve WordPressu můžete jednoduše přidat nadpisy, aniž byste použili kód. Velikost, řez a barva nadpisů jsou definovány v šabloně, nicméně můžete je vlastními styly upravit.

Přidání nadpisu v Gutenberg

Používejte nadpisy a podnadpisy k strukturování vašeho obsahu

Nadpisy vám pomáhají vytvořit logickou strukturu příspěvku nebo stránky. Vedou vaše čtenáře článkem tím, že stručně popisují hlavní části tématu a jak vzájemně souvisí.

Můžete použít až šest hierarchických úrovní nadpisů pro strukturování vašeho obsahu:

  • Značky H1 jsou nejdůležitější a v příspěvku by měl být pouze jeden nadpis H1. Tato značka se používá pro název příspěvku.
  • H2 nadpisy jsou hlavní nadpisy a používají se v různých sekcích příspěvku. Pokud potřebujete tyto sekce rozdělit na podsekce, můžete použít značky H3. Většina témat zobrazuje H3 podnadpisy v menším písmu než H2 nadpisy.
  • Většina příspěvků potřebuje pouze dvě nebo tři úrovně nadpisů, takže na vašich webových stránkách v WordPressu pravděpodobně nikdy nebudete používat značky nadpisů H4 až H6. Můžou se však použít k poskytnutí další struktury ve velmi dlouhých příspěvcích nebo akademických článcích.

Strukturování vašich příspěvků pomáhá, jak návštěvníkům webových stránek, tak vyhledávačům rychle pochopit kontext vašeho obsahu. Dobře strukturovaný příspěvek může být umístěn výše na stránkách výsledků vyhledávání.

Použijte nadpisy k zlepšení čitelnosti a uživatelského dojmu ze stránky

Nikdo nemá rád zeď textu. Nejjednodušší způsob, jak zlepšit čitelnost vašeho obsahu, je jeho rozdělení nadpisy na krátké odstavce.

To usnadňuje čtení a porozumění vašeho obsahu. Taktéž pomáhá vašim uživatelům rychle prohlédnout článek a najít části, které chtějí číst podrobněji.

Tyto faktory zvyšují počet zobrazení stránky a snižují míru odchodu, což je pro SEO dobré.

S kontrolou čitelnosti běžně pomáhají SEO pluginy jako je Yoast SEO nebo AIOSEO.

Pro Yoast SEO plugin máme zpracovaný podrobný návod použití a nastavení.

Optimalizujte nadpisy přidáním vhodných klíčových slov

Přidávání nadpisů do vašich příspěvků je skvělé pro SEO vašich stránek. To proto, že vyhledávače věnují nadpisům větší váhu než běžnému textu. Google se snaží použít obsah vašich nadpisů k lepšímu porozumění tématu, o kterém píšete.

Svůj text můžete optimalizovat pro SEO přidáním vhodných klíčových slov. To jsou slova, která uživatelé hledají, když hledají váš obsah.

Je však důležité, abyste do svých nadpisů nepřidávali náhodná klíčová slova. Používejte klíčová slova pouze tehdy, když dávají smysl a jasně popisují, o čem daná část příspěvku je.

Jak změnit úroveň nadpisu v klasickém WordPress editoru

Pokud ještě používáte klasický WordPress editor, tak nastavení úrovně nadpisů najdete v horním ovládacím panelu.

Změna nadpisu v klasickém WordPress editoru

Stačí vložit kurzor na text, u kterého chcete nastavit úroveň nadpisu a poté z rozbalovacího seznamu vybrat požadovanou úroveň nadpisu.

Jak změnit úroveň nadpisu v blokovém editoru Gutenberg

Při použití blokového editoru Gutenberg máte v nabídce bloků přímo blok s názvem Nadpis.

Změna nadpisu v Gutenberg

Pokud jej vložíte do obsahu, najdete v jeho plovoucí liště možnost vybrat úroveň nadpisu.

Často kladené dotazy ohledně nadpisů ve WordPress

Níže najdete časté dotazy týkající se práce s nadpisy ve WordPress.

Jaký je rozdíl mezi H1 a H2 ve WordPress?

H1 se používá pro název příspěvku a měl by to být jediný nadpis H1 na stránce příspěvku nebo stránky. H2 se používá pro hlavní nadpisy v celém příspěvku. Pro mnoho blogových příspěvků jsou H1 a H2 jediné značky nadpisů, které využijí.

Jaké jsou typy nadpisů ve WordPress?

Ve WordPressu existuje šest typů značek nadpisů. Jsou to H1, H2, H3, H4, H5 a H6. Značka H1 se používá pro název a značky H2 až H6 se mohou použít pro různé úrovně nadpisů a podnadpisů v celém příspěvku.

V jednom příspěvku nemusíte použít všech šest úrovní nadpisů. Nicméně byste neměli vynechat žádnou úroveň. Například, když použijete pro nadpisy značku H2, pro podnadpisy byste měli použít značku H3 a neměli byste přeskakovat přímo na značku H4.

Jaký je rozdíl mezi H1 a TITLE ve WordPress?

Název, který napíšete na začátku příspěvku nebo stránky, je nadpis H1. Nicméně, když vyhledávače zobrazí příspěvek ve výsledcích vyhledávání, použijí jiný název, který je identifikován pomocí značky TITLE místo H1. Tento název je známý jako SEO název nebo meta titulek.

Jak vytvořit nadpis úrovně H1 ve WordPress?

Když vytváříte nový příspěvek nebo stránku ve WordPressu, uvidíte slova “Zadejte název” v horní části stránky. Stačí zde napsat název příspěvku a přidáte nadpis úrovně H1.

I když je možné ručně vytvářet další H1 nadpisy, nedoporučujeme používat více než jeden H1 nadpis na stránce.

Kolik by měl mít příspěvek ve WordPressu nadpisů H2?

Nadpisy H2 slouží k rozdělení dlouhého příspěvku a zlepšení jeho čitelnosti. Neexistují žádná pravidla o tom, kolik byste jich měli použít. Pokud je váš příspěvek jen několik odstavců dlouhý, nemusíte vůbec přidávat nadpisy H2.

Ovlivňují značky nadpisů SEO vašeho webu?

Ano, název vašeho blogového příspěvku je pro optimalizaci vyhledávače (SEO) velmi důležitý. Dobrý název může přimět lidi ke kliknutí na odkaz a návštěvě vašich webových stránek.

Značky H2-H6 mohou také ovlivnit SEO. Zlepšují uživatelský dojem, což vede ke zlepšení SEO. Přidání vhodných klíčových slov do vašich nadpisů také může pomoci vašemu příspěvku získat vyšší umístění ve vyhledávačích.

Neuteklo vám něco?

Pokrok a WordPress na nikoho nečekají, tak nám tu raději nechte email, ať o nic nepřijdete!

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Správa WordPress webu

Nemusíte na to být sami. Pomůžeme vám s pravidelnou údržbou i novými vylepšeními.

Více informací

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nákupní košík
Přejít nahoru