Tvorba e-commerce webové stránky může být náročná. Ale co kdyby to všechno šlo jednoduše jen pomocí několik kliknutí? S WooCommerce to jde.
WooCommerce je WordPress plugin, který pomáhá vytvořit, spravovat, měřit a spravovat online obchod bez jakýchkoliv složitostí a nutností zasahování do zdrojového kódu.
Počínaje tímto článkem si v sérii návodů pro začátečníky projdeme možnosti nastavení WooCommerce.
WooCommerce
WooCommerce je WordPress plugin, který je dostupný zdarma a jedná se o otevřený software. Je to komplexní řešení pro všechny druhy e-commerce obchodů.
Plugin odstartoval v září 2011 a vytvořil jej tým WooThemes. WooCommerce nyní pohání tisíce internetových obchodů po celém světě a jedná se o jeden z nejpopulárnějších pluginů pro WordPress vůbec. Dle statistik dostupných na WooCommerce.com je současné zastoupení WooCommerce mezi internetovými obchody 37%.
Proč využít právě WooCommerce k tvorbě internetového obchodu?
Pojďme si projít základní vlastnosti WooCommerce pro WordPress.
Zdarma a otevřený software
Jedna z nejdůležitějších vlastností WooCommerce je to, že se jedná o otevřený software, který je zdarma. Díky tomu se do jeho vývoje může pustit kdokoliv a přidávat tak nové funkce nebo opravovat chyby.
Také si můžete vytvářet vlastní šablony a rozšíření. To je vskutku výborné, protože nejste ničím limitováni a flexibilita je obrovská.
Uživatelsky přívětivý
WooCommerce byl vyvíjen WooThemes. Ti mají velké zkušenosti s tvorbou produktu, který bude uživatelsky přívětivý. Dokonce i když nejste moc technicky zdatní, tak je práce s WooCommerce velmi jednoduchá a intuitivní.
Produkty lze řadit podle několika kritérií (například ceny, slevy, abecedy…). Také lze prodávat produkty fyzické, virtuální, ke stažení ale také externí/affiliate produkty.
WooCommerce také umožňuje podrobně monitorovat aktivity zákazníků. Můžete sledovat konverze, přihlášení, sledování zásilek atd.
Podobně uživatel pak může zobrazit své objednávky a také zjistit stav objednávky.
Jednoduché přizpůsobení
WooCommerce pracuje dobře nejen s produkty od WooThemes, ale s jakoukoliv jinou WordPress šablonou. Hodně vývojářů svou šablonu pro WooCommerce přizpůsobí a například ThemeForest nebo Elegant Themes patří mezi ně.
Vzhled WooCommerce je velmi jednoduché upravit a plugin má velmi propracovaný systém hooků, shortcodů a dokumentace.
Individuální přístup
WooCommerce není jen o tom, že přetvoří WordPress na internetový obchod. Jedná se o kompletní platformu, která umožňuje personifikovanou uživatelskou sekci, kde si nejen může upravovat profil, ale získá zde i informace o svých objednávkách.
Takže, pokud chcete dát dohromady profesionální stránku, která bude obsahovat internetový obchod, tak WooCommerce je ideálním řešením.
Jednoduché získávání statistik
Jednou z nejdůležitějších funkcí WooCommerce je schopnost sledovat chování zákazníka, předpokládat trendy a přesně analyzovat marketingovou snahu. Najdete zde statistiky celkových prodejů, prodejů v časové omezené době, průměrný počet objednávek, individuální statistiku pro uživatele, recenze, sklad a další. Vše zobrazeno přehledně pomocí grafů a diagramů.
Zabudované funkce pro sociální sítě
Cena za označení Líbi se mi může být výrazně snížena díky zabudované funkci pro sociální sítě.
Bezpečnost
WordPress je bezpečná platforma. Běží na něm více než 24% webových stránek. Jakákoliv chyba nebo riziko je rychle opravena. WooCommerce je aktualizována pravidelně a aktualizace obsahují i bezpečnostní vylepšení.
Rozšíření funkcionality
Možnost rozšíření funkcionality také patří mezi ty nejdůležitější vlastnosti. Díky tomu je možný vývoj produktů třetích stran, které mohou WooCommerce doplnit o nové funkce nebo vlastnosti.
Tyto rozšíření pro český trh nabízí například obchod Toret.cz. Najdete zde pluginy pro platební brány, fakturaci a mnohé další. Anglické pluginy se pak dají koupit na Codecanyon.
Podpora
Další důležitá věc při rozhodování o výběru řešení je možnost podpory. WooCommerce nabízí v tomto ohledu velké možnosti. Existuje pro ní velké množství návodů a podpůrných fór, kde lze požádat o radu.
To by jako úvod pro WooCommerce mělo stačit a příště se v návodu vrhneme na Obecné nastavení.
Dobrý den Tomáši, rád bych se Vás zeptal na názor, zda je WooCommerce vhodný pro e-shop kolem 500 položek, ale hlavně cca 3000 objednávek ročně. Nejsem sice úplný začátečník, nějaký e-shop na wordpressu už máme – např. http://www.myonlymy.cz, ale mám trochu obavy z většího množství návštěvníků na e-shop, který je 6 let v provozu (pronájmu), kde ale nejde nic personifikovat (www.svatebni-diar.cz).
Dobrý den,
určitě bych v tom problém žádný neviděl.
Dobrý den, díky za tipy. Odkaz na Toret.cz uvedený v textu nefunguje. Aktuální je jednoduše https://toret.cz.
Lenka