Na letošním WordCampu v San Francisku mě zaujala přednáška na téma S pomocí blogu budujeme svou značku. Autorem přednášky byl Chris Lema.
Oficiální popisek přednášky
Na rozdíl od toho co se říká, není blogování ani mrtvé, ani obtížné. Nicméně vyžaduje to využití několika strategií, které vám pomohou zjistit o čem psát. Můj příběh, a příběhy ostatních, vám pomohou stát se mnohem jistějšími při spuštění svého vlastního úspěšného blogu.
Přednáška
Není žádným překvapením, že pokud se do toho chcete pustit, musíte se připravit na těžkou dřinu.
Především bych zdůraznil: „Pokud chcete vytvořit značku za pomoci blogu, připravte se, že nic nebude zadarmo.“
Nicméně pojďme se na to podívat prakticky a projít si šest věcí, na které byste si měli dát pozor:
Publikum
Začněte s malým a cíleným publikem. Raději tvořte články na téma „Matky, které mají malé děti a milují divadlo“ než „Matky“.
Potřeby / Otázky
Každé publikum má potřeby. Kladením otázek získáte skvělý nástroj, jak zjistit co chtějí.
A pokud víte co chtějí (a doufejme znáte jejich cíle), pak víte vše potřebné, co potřebujete k psaní pro určité publikum.
Odpovědi / Příspěvky
Jakmile začnete psát blog, je klíčové odpovídat na dotazy vašeho publika. Nemusíte však říkat úplně vše.
Nakonec nikdo nehledá výraz chvástání o restauracích v mém okolí.
Dokonce nikdo nechce vaše chvásty – oni chtějí vás. Chtějí váš hlas a názor. Ujistěte se proto, že vaše příspěvky nejsou obecného charakteru. Vkládejte do svých příspěvků váš názor, protože to je to, co oni chtějí.
Obsah
Nedoporučuji, aby lidé psali denně. Pokud máte pouze jednu, dvě nebo tři věci týdně (nebo měsíčně), které chcete sdílet s vaším publikem (a splňujete to jejich potřeby), tak to tak dělejte.
Ale ať je tomu jakkoliv, konzistence je klíč.
Lidé jsou ve svých požadavcích předvídatelní a chtějí abyste i vy byl pro ně předvídatelný.
Nedávno mi jeden chlápek poslal email, protože jsem během letu z Evropy domu nenapsal článek. Jeho dotaz byl: „Co se stalo? Už jste přestal psát denně?“ A to jsem vynechal jen jeden den!
Hlas
Ať už jste hlasití, silní, tiší, vyprávěči nebo píšete hodnocení či návody, stejně musíte najít svůj online hlas.
Nejlepším způsobem jak toho docílit je psát.
A to hodně.
Jakmile to budete dělat, zjistíte, že sarkasmus je nástroj, který chcete použít. Nebo příběhy. Nebo návody psané krok za krokem.
Sdílení
Společně s tím, jak bude vaše publikum růst, tak možná zjistíte, že se kanály pro vaší komunity změnily. Všímejte si toho, kde se na vašich stránkách bere návštěvnost.
Nicméně využívejte každý kanál na sociálních médiích, kde můžete získat nějaké vracející se návštěvníky.