Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci z vyhledávačů

Analýza návštěvnosti je důležitou součástí správy každé webové stránky. V tomto článku se zaměříme na to, jak zjistit přes jaká klíčová slova k nám na web přicházejí návštěvníci z vyhledávačů Seznam a Google.

Abychom tyto informace získali, potřebujeme mít na webu aktivní Google Analytics a Google Nástroje pro webmastery. Jak tyto služby na WordPressu aktivovat jsme již psali v článcích Návod, jak nastavit Google Analytics na WordPress blog a Co je to XML sitemap? Jak u WordPressu vytvořit mapu webu? (návod jak aktivovat Nástroje pro webmastery a jak přidat webovou stránku najdete pod nadpisem Jak upozornit vyhledávač na mapu webu?)

Před tím, než získáte tyto data, musíte nechat služby aktivované na své webové stránce po nějakou dobu sbírat data.

Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci ze Seznamu

Otevřete si Google Analytics a ze seznamu vyberte webovou stránku, kterou chcete analyzovat. V levém menu  vyberte Akvizice -> Přehled. Otevře se vám stránka, kde máte souhrnně zobrazené zdroje návštěvnosti obvykle se zde nachází:

  • Organic search (Organické vyhledávání)
  • Direct (Přímá návštěvnost)
  • Social (Sociální sítě)
  • Referal (Odkazující stránky)
  • (Other) (Ostatní)

Vyberte Organic search. Zobrazí se seznam všech klíčových slov, co návštěvníci použili, aby se k vám dostali.

Pokud chcete zobrazit souhrnná data a zjistit kolik návštěvníků přichází z vyhledávačů  tak v Primární dimenzi vyberete zdroj.

Vyhledávače
Vyhledávače

Pokud chcete vidět přesně klíčová slova, která návštěvníci použili tak v Primární dimenzi nechte vybrané klíčové slovo a v Sekundární dimenzi vyberte Akvizice -> Zdroj.

Zobrazení zdrojového vyhledávače
Zobrazení zdrojového vyhledávače

Objeví se nový sloupeček a budete hned vědět, které slovo patří ke kterému vyhledávači.

Seznam klíčových slov z vyhledávačů
Seznam klíčových slov z vyhledávačů

Co je to to (not provided) u Googlu? Google údajně v zájmu bezpečnosti nechce informace o vyhledávání poskytovat dál, a proto k tomu, abyste zjistili, na jaká klíčová slova k vám chodí návštěvníci z Googlu potřebujete mít Google Nástroje pro webmastery.

Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci z Googlu

Otevřete si Nástroje pro webmastery a vyberte web, který chcete analyzovat.

Zobrazí se vám Kontrolní panel webu, kde jsou tři hlavní bloky:

  • Chyby procházení
  • Vyhledávací dotazy
  • Soubory Sitemap

Vyberte vyhledávací dotazy a zobrazí se statistiky vašeho webu v SERPu. Kromě klíčových slov také vidíte, kolikrát se váš web ve výsledcích vyhledávání zobrazil, kolikrát na něj někdo klikl a na jaké průměrné pozici se web na dané klíčové slovo nachází.

Klíčová slova Google
Klíčová slova Googleklíč

Správa WordPress webu

Nemusíte na to být sami. Pomůžeme vám s pravidelnou údržbou i novými vylepšeními.

Více informací

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nákupní košík

Neuteklo vám něco?

Pokrok a WordPress na nikoho nečekají, tak nám tu raději nechte e-mail, ať o nic nepřijdete!

Zkontrolujte svoji doručenou poštu nebo spam koš, abyste mohli svůj e-mail potvrdit.

Vylaďte WordPress stránky s naším tahákem

V e-booku najdete informace a rady pro WordPress od A do Z. Zadejte e-mail a my vám WordPress tahák pošleme.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu nebo spam koš, abyste mohli svůj e-mail potvrdit.

Přejít nahoru