Analýza návštěvnosti je důležitou součástí správy každé webové stránky. V tomto článku se zaměříme na to, jak zjistit přes jaká klíčová slova k nám na web přicházejí návštěvníci z vyhledávačů Seznam a Google.
Abychom tyto informace získali, potřebujeme mít na webu aktivní Google Analytics a Google Nástroje pro webmastery. Jak tyto služby na WordPressu aktivovat jsme již psali v článcích Návod, jak nastavit Google Analytics na WordPress blog a Co je to XML sitemap? Jak u WordPressu vytvořit mapu webu? (návod jak aktivovat Nástroje pro webmastery a jak přidat webovou stránku najdete pod nadpisem Jak upozornit vyhledávač na mapu webu?)
Před tím, než získáte tyto data, musíte nechat služby aktivované na své webové stránce po nějakou dobu sbírat data.
Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci ze Seznamu
Otevřete si Google Analytics a ze seznamu vyberte webovou stránku, kterou chcete analyzovat. V levém menu vyberte Akvizice -> Přehled. Otevře se vám stránka, kde máte souhrnně zobrazené zdroje návštěvnosti obvykle se zde nachází:
- Organic search (Organické vyhledávání)
- Direct (Přímá návštěvnost)
- Social (Sociální sítě)
- Referal (Odkazující stránky)
- (Other) (Ostatní)
Vyberte Organic search. Zobrazí se seznam všech klíčových slov, co návštěvníci použili, aby se k vám dostali.
Pokud chcete zobrazit souhrnná data a zjistit kolik návštěvníků přichází z vyhledávačů tak v Primární dimenzi vyberete zdroj.
Pokud chcete vidět přesně klíčová slova, která návštěvníci použili tak v Primární dimenzi nechte vybrané klíčové slovo a v Sekundární dimenzi vyberte Akvizice -> Zdroj.
Objeví se nový sloupeček a budete hned vědět, které slovo patří ke kterému vyhledávači.
Co je to to (not provided) u Googlu? Google údajně v zájmu bezpečnosti nechce informace o vyhledávání poskytovat dál, a proto k tomu, abyste zjistili, na jaká klíčová slova k vám chodí návštěvníci z Googlu potřebujete mít Google Nástroje pro webmastery.
Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci z Googlu
Otevřete si Nástroje pro webmastery a vyberte web, který chcete analyzovat.
Zobrazí se vám Kontrolní panel webu, kde jsou tři hlavní bloky:
- Chyby procházení
- Vyhledávací dotazy
- Soubory Sitemap
Vyberte vyhledávací dotazy a zobrazí se statistiky vašeho webu v SERPu. Kromě klíčových slov také vidíte, kolikrát se váš web ve výsledcích vyhledávání zobrazil, kolikrát na něj někdo klikl a na jaké průměrné pozici se web na dané klíčové slovo nachází.