WooCommerce

Průvodce WooCommerce pro začátečníky: Platba bankovním převodem a hotově při doručení

WooCommerce 6
Autor příspěvku Tomáš Cirkl

V šestém článku série návodů pro začátečníky zabývající se pluginem WooCommerce navážeme na nastavení poklady a podíváme se na výchozí moduly pro platbu, které jsou v České republice populární – platbu převodemhotově při doručení.

Nastavení možnosti platby naleznete ve WordPress administraci v sekci WooCommerce -> Nastavení a záložce Pokladna.

Nastavení pokladny

Nastavení pokladny

Platba bankovním převodem

Platba bankovním převodem je jednoduchá platební metoda, kdy jsou peníze převedeny elektronicky z účtu klienta na účet prodávajícího. Výhodou tohoto způsobu je, že není zapojena žádná další strana.

Platba bankovním převodem

Platba bankovním převodem

V nastavení bankovního převodu najdete:

  • Povolit / Zakázat – aktivuje nebo deaktivuje platební metodu.
  • Titulek – název platební metody na stránce pokladny v obchodu.
  • Popis – popis platební metody na stránce pokladny v obchodu.
  • Instrukce – popis platební metody, který se zobrazí na děkovné stránce a v e-mailu s instrukcemi k platbě.
  • Detaily účtu – informace o účtu, na který mají být zaslány peníze za objednávku. Informace budou zobrazeny na stránce potvrzující objednávku a v e-mailu.

Vzorové vyplnění účtu:

Vzor detail účtu

Vzor detail účtu

Platba hotově při doručení

Možnost platby hotově při doručení neboli platba na dobírku je velmi populární možnost pro lidi, kteří nemají internetové bankovnictví nebo se bojí platit předem.

Platba na dobírku

Platba na dobírku

  • Povolení Hotově při doručení – aktivuje nebo deaktivuje platební metodu.
  • Titulek – název platební metody na stránce pokladny v obchodu.
  • Popis – popis platební metody na stránce pokladny v obchodu.
  • Instrukce – popis platební metody, který se zobrazí na děkovné stránce a v e-mailu s instrukcemi k platbě.
  • Zvolte způsob dopravy – zde si můžete vybrat, pro kterého dopravce bude tato platební metoda povolena. V případě, že necháte prázdné, bude povoleno pro všechny.
  • Povolit pro virtuální objednávky – povolí možnost platby na dobírku pro virtuální zboží.

Jak přidat poplatek při platbě za dobírku?

Ve výchozím modulu WooCommerce není možnost příplatku při platbě na dobírku. Pokud to však chcete udělat, tak je třeba si pomoci pluginem.

V oficiálním repozitáři se například nachází plugin WooCommerce COD Advanced Plugin. Po jeho aktivaci se nabídka nastavení pro platbu hotově při doručení výrazně rozšíří. Naleznete zde nově například možnost přidání příplatku za tuto platební metodu, nastavení minimální nebo maximální ceny, kdy je tato možnost dostupná a další…

Když chcete pouze přidat příplatek, tak musíte nastavit cenu u položky Extra charges a u položky Message for extra charges pak změnit text na například Příplatek za dobírku.

Příplatek za dobírku

Příplatek za dobírku

Na tento plugin se ještě v budoucnu podíváme.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

11 komentářů

  • Zdravim, zkousim sablonu Storefront, v pokladne se mi navic zobrazuji radio tlacitka pro vyber platby predem, nebo dobirky, ktere se nastavuji na karte “Pokladna”, tyto polozky se totiz nepricitaji k celkove sume. Dobirku i platbu predem mam nastavene pres “Doruceni” . Prosim o radu jak polozky z karty Pokladna skryt, jsou tam navic, diky..

      • ..když v záložce Pokladna obě volby zakážu, v e-shopu při odeslání objednávky mi vyskočí hláška ” Omlouváme se, ale zdá se, že nejsou k dispozici žádné platební metody pro Váš stát. Kontaktujte nás prosím, pokud budete potřebovat pomoc, nebo k dohodnutí se na náhradním řešení. ”

        Při odeslání objednávky navíc hlásí – neplatný způsob platby..

  • To by mělo jít skrýt pomocí CSS nebo úpravy WooCommerce šablony. Bohužel z obrázku víc nepomůžu.

  • Ahoj. Mám dotaz. Buď jsem slepej, blbej, nebo tupej. Pokud zákazník zvolí platbu bankovním převodem, kde a jak nastavím, aby se objednávka automaticky stornovala po sedmi dnech, když nebude uhrazena? Díky za nakopnutí správným směrem.

    • Teď jsem si navíc všiml, že když zákazník vytvoří objednávku s platbou převodem, tak v administraci vidím, že vznikla objednávka, ale stav objednávky byl okamžitě změněn z Čeká na platbu na Čeká na vyřízení, což je asi špatně, ale nevím, proč se to na ten stav změnilo 🙁

    • Ahoj,

      na to je třeba použít asi nějakou vlastní funkci, WooCommerce to sám neumí. Na netu je pár návodů, ale nemám nikde otestováno.

      • Nakonec jsem vydoloval funkční plugin, pomocí kterého lze nastavit individuální počet dnů, kdy bude neuhrazená objednávka označena jako stornována. Je škoda, že woo tuto možnost v sobě nemá.
        Doporučuji přidat k instrukcím platby i počet dní, do kdy musí být obejdnávka uhrazena, než bude stornována. Nastavení se provádí přímo v Pokladně u platby Bankovním převodem.
        Odkaz na uvedený plugin:
        https://maurl.cz/woo-storno-objednavky

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 3 roky. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.