WooCommerce

Průvodce WooCommerce pro začátečníky: Nastavení produktu

Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Ve třetím článku série návodů pro začátečníky zabývající se pluginem WooCommerce se podíváme na nastavení produktu.

Nastavení produktů najdete ve WordPress administraci, když v levém menu kliknete na WooCommerce -> Nastavení a vyberete záložku Produkty. Jak už jméno napovídá, najdete zde detailní nastavení pro produkty v obchodě.

Záložka Produkty v nastavení

Nastavení produktů je rozděleno na čtyři části:

  • Obecné
  • Zobrazení
  • Sklad
  • Stažitelné produkty

Produkty: Obecné

1. Rozměry

Rozměry

Zde můžete nastavit základní jednotky pro rozměr a hmotnost. U hmotnosti můžete nastavit kg, g, libry nebo unce. U rozměrů m, cm, mm, palce nebo yardy.

2. Recenze

Recenze

Zde nastavujete hodnocení produktu. Máte na výběr z několika možností:

  • Povolit hodnocení v recenzích – zákazník může napsat recenzi.
  • Hodnocení je vyžadováno pro zapsání recenze – zákazník musí napsat i recenzi při hodnocení produktu.
  • Zobrazit štítek “ověřený zákazník” u recenzí zákazníků – aktivuje označení, takže další zákazníci mohou jeho recenzi přikládat větší důraz.
  • Povolit recenze pouze od “ověřených vlastníků” – umožní přidávat recenzi pouze zákazníkům, kteří si již koupili produkt.

Produkty: Zobrazení

1. Stránky obchodu a produktů

Stránky obchodu a produktů

Stránka obchodu – zde přiřazujete základní stránku produktů. Na URL adrese stránky se poté zobrazí nastavený výpis obchodu.

Zobrazení stránky obchodu – důležité nastavení, kde můžete ovlivnit vzhled stránky obchodu. Na výběr máte ze tří možnosti:

  • Ukázat produkty

Nastavením této možnosti se zobrazí na stránce všechny produkty.

Ukázat produkty

  • Zobrazit kategorie

Nastavením této možnosti se zobrazí na stránce obchodu jen kategorie produktů.

Zobrazit kategorie

  • Zobrazit kategorie a produkty

Nastavením této možnosti se na stránce obchodu zobrazí jak kategorie, tak produkty.

Zobrazit kategorie a produkty

Výchozí zobrazovaná rubrika – podobně jako u nastavení stránky obchodu, tak i pro kategorii produktu můžete zvolit výchozí zobrazovaní v podobě Ukázat produkty, Zobrazit kategorie nebo Zobrazit kategorie a produkty. Toto nastavení určuje pouze výchozí stav a je možné to pak jednotlivě, pro každou kategorii v případě potřeby nastavit.

Výchozí třídění produktů – zde můžete nastavit výchozí řazení produktů. Vybírat můžete ze šesti možností:

  • Výchozí třídění (zvláštní řazení + název) – vlastní řazení + posléze řazení podle názvu.
  • Popularita (prodeje) – seřazení produktů podle jejich prodeje.
  • Průměrné hodnocení – seřazení produktů podle jejich hodnocení.
  • Třídit od nejaktuálnějších – seřazení produktů od nejnovějších.
  • Seřadit dle ceny (vzestupně)
  • Seřadit dle ceny (sestupně)

Chování přidávání do košíku – v jakémkoliv obchodě je možnost Přidání do košíku. Bez ní by nešlo dokončit prodej. Zde můžete ovlivnit chování tohoto tlačítka.

  • Přesměrujte na stránku košíku po úspěšném přidání produktu. – aktivováním se automaticky po kliknutí na Přidat do košíku dojde k přesměrování na stránku pokladny. Doporučuji neaktivovat.
  • Umožnit AJAX na tlačítka přidej do košíku v archivech. – zobrazení tlačítka Přidat do košíku v archivu může být někdy problematické. Toto nastavení to pomáhá řešit. Doporučuji aktivovat.

2. Obrázky produktu

Obrázky produktu

V této části nastavení můžete nastavit různé rozměry pro obrázky zobrazené v obchodě. Toto nastavení se projeví až u nově nahraných obrázků. U již nahraných obrázků budete muset použít plugin pro znovuvytvoření náhledových obrázků.

Můžete ovlivnit celkem tři různé typy obrázků:

  • Katalog obrázků – nastavení rozměrů pro obrázky, které jsou použity v archivu.
  • Základní obrázek zboží – nastavuje hlavní velikost obrázku na stránce produktu.
  • Katalog Náhledů – nastavení velikosti obrázku galerie na stránce produktu.

Všechny velikosti obrázků jsou v pixelech.

Produkty: Sklad

Sklad

Pro každého, kdo provozuje online obchod je důležité zaznamenávat stav skladu. Podobně důležité je, aby zákazník věděl, jak je daný produkt dostupný. Sklad právě toto umožňuje.

Spravovat sklad – aktivuje správu skladu.

Držet skladem (v minutách) – poměrně často se stane, že při objednávce produktu se zdrží nebo vůbec neproběhne platba. Toto nastavení určuje, po jak dlouho dobu se rezervuje produkt. V případě nedokončení objednávky se stornuje a produkt se vrátí do skladových zásob.

Upozornění – nastavení, kdy mají odejít e-maily s upozorněním.

Příjemce oznámení – e-mailová adresa, na kterou upozornění chodí.

Práh nízkého skladu – nastavení počtu jednotek na skladě, kdy dojde k odeslání e-mailu na upozornění nízkého skladu.

Práh prázdného skladu – nastavení počtu jednotek na skladě, kdy dojde k odeslání e-mailu na upozornění prázdného skladu.

Viditelnost prázdného skladu – když chcete, aby se v obchodě nezobrazovaly položky, které nejsou skladem, aktivujte tuto možnost.

Formát zobrazení stavu skladu – nastavení zobrazení informace o stavu skladu. Vybírat můžete z těchto variant:

  • Vždy zobrazit sklad např. “12 skladem” – vždy zobrazí počet ks skladem a stav.
  • Sklad zobrazit pouze při malém množství např. “Pouze 2 skladem” vs. “Skladem” – zobrazí počet ks jen při malém množství na skladě a stav.
  • Nikdy nezobrazovat stav skladu.

Produkty: Stažitelné produkty

Stažitelné produkty

Metoda stažení – umožňuje vlastníkovi obchodu nastavit omezení a kontrolu nad počtem stažení souboru a zároveň ovlivňuje co zákazník vidí při stažení jakéhokoliv souboru. Na výběr jsou zde tři možnosti:

  • Vynutit stažení – udrží zákazníka a URL skrytou. Nikdo nemá přístup ke staženým souborům, ty jsou vynuceny ke stažení pomocí PHP skriptu.
  • X-Accel-Redirect/X-Sendfile – před použitím této metody se ujistěte, že hosting podporuje X-Sendfile nebo X-Accel-Redirect. Touto metodou je možné stahovat větší soubory.
  • Pouze přesměrování – zde je prakticky nemožné pro kohokoliv zajistit bezpčené stažení souboru z venčí. Namísto odkazu na stažení bude odkaz veden na soubor.

Omezení přístupu – zde jsou na výběr dvě možnosti:

  • Stahovaní vyžadují přihlášení
  • Udělení přístupu ke stahovatelným výrobkům po zaplacení – kdykoliv zákazník vytvoří objednávku, tak aktivováním této možnosti mu umožníte přístup ke stahovatelným souborům již během procesu zpracování objednávky.

V dalším návodu si projdeme záložku DPH v nastavení WooCommerce.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

21 komentářů

  • Dobrý den, zakládám si e-shop přes woocomerce a sleduji Vaše příspěvky. Jako nezkušený začátečník v tomto oboru s tím kvalitně bojuji, tvořím, mažu, tvořím mažu a nemohu se nyní pohnout z místa. Snažím se k daným produktům vložit velikosti produktu, ale nevím jak. Produkty mám již vytvořené a nevím, jestli jsem tyto parametry neměla nastavit dříve, než vytvořila produkty. Prosím o radu, abych nemusela zase vše smazat a začínat od začátku. Děkuji Katka

    • Zdravím,

      zkuste v úpravě produktu v boxu Údaje o produktu v záložce Doručení. Tam můžete zadat parametry jako velikost a váha.

  • Zdravím, mám problém, nezobrazuje se mi tlačítko Přidat do košíku, až když jsem na samotné stránce produktu, ale ve výpisu kategorie ne. Mám jednoduché i variabilní produkty, pochopil bych to u těch s variacemi, ale ne u těch jednoduchých. Vím, že by to mělo řešit přidání do functions.php, ale ať googluju jak chci, nemůžu to najít. Poradíte?

  • Dobrý deň
    začínam vytvárať produkty v e-shopu cez woocomerce a potrebujem mať sklad v m3 a najmenšiu jednotku 0,001m3. viete mi poradiť? som začiatočník.
    Ďakujem

  • Dobrý den, prosím o radu, jak udělat více stránek s produkty? Zkusím vysvětlit na příkladu: prodávám oblečení a v měnu bych chtěla mít: dámské, pánské, děti a když se otevře stránka, tak tam jen produkty dané kategorie. Děkuji za radu.

    • Zdravím,

      musíte si produkty vložit do kategorií a na ty si pak odkázat například v menu nebo v těle stránky.

  • Dobrý den,

    můžete mi prosím poradit jak po namíření kurzoru na obrázek produktu v shopu nastavím, aby se po kliknutí přešlo na info o produktu ? (cpe mi to tam přidat do košíku)

    Děkuji

    • Zdravím,

      nejspíš bych hledal ve WooCommerce souborech v šabloně a tam to upravil (například přes child). Záleží na tom, jak je šablona vytvořená.

  • Dobrý den, mám na webu dvě stránky :
    1) Školní materiály
    2) DOučování

    Nainstalovala jsem woocommerce, v poradku se mi podarilo udelat “eshop” pro skolni materialy. Nicmene potrebuju zadat nove produkty s tim, ze se zobrazi jen na strance doucovani..Jakoby zcela novy oddeleny eshop. Musim nainstalovat novy/jiny eshop plugin a mit pro kazdou tu stranku jiny?

    Dekuji, M

  • Dobrý den, při použití Divi šablony se mi na stránce obchod nezobrazují obrázky kategorií i když mám nastaveno jak ve woocommerce – zobrazovat kategorie i v modulu divi-obchod – zobrazovat kategorie. Zobrazují se mi přímo produkty. Děkuji za radu. Roman

    • Zdravím,

      a ve výchozí stránce obchodu, kterou vytvořila WooCommerce vše funguje správně?

      • Dobrý den, děkuji za rychlou odpověď! To možná bude ten problém – woocomerce vytvoří stránku s obchodem, ale když jsem ji začal editovat cestou divi visual builder, asi došlo ke změně zdrojového kodu….je to možné? Stránku vytvořenou woocommerce tedy nelze takto editovat? Jak nastavím její defaultní podobu? Deaktivací a opětovnou aktivací pluginu woocomerce? Děkuji případnou odpověď.

        • Když ji vytvoříte v Divi Builderu a smažete to nastavení, tak se obecné nastavení aplikovat nebude. Standardní stránku obchodu můžete obnovit ve WooCommerce -> Stav -> Nástroje a Instalovat WooCommerce stránky stránky.

          Případně WooCommerce -> Nastavení -> Produkty -> Zobrazení a nastavte si novou Stránku obchodu.

          • Vaše rada mi skutečně pomohla. Vřelé díky. Nyní se stránka obchod zobrazuje i s kategoriemi. Nyní však potřebuji editovat právě stránku “obchod”. Potřebuji změnit velikost písma názvů kategorií a uspořádání obrázků znázorňující tu či onu kategorii. Pokud kliknu na editovat…zobrazí se mi prázdná stránka…děkuji za odpověď…

  • Možná ještě upřesním: Snažím se na úvodní stránce Divi šablony vložit modul “Obchod” kde bych snad mohl výše uvedené požadavky realizovat. Ale i když v nastavení modulu “obchod, zaklikám, že chci zobrazovat kategorie produktu, počet sloupců atd…tak se mi ani v náhledu nic nezobrazí…jako by modul obchod nebyl funkční. Podotýkám, že mám nastavené obrázky pro každou jednotlivou kategorii. Napadá Vás nějaké řešení? Děkuji

  • Dobrý den. Mám také problém. U produktů vše řádně nastaveno, vyplněno,… (Nebo alespoň si to myslím). Nahraji obrázek a ten se v miniaturách zobrazuje, ale u samotného produktu, jakože u popisu prostě ne. Ale přitom tam je. Když kliknu na místo, kde má obrázek být, ukáže se na nové stránce. Ale já bych ho ráda měla u produktu v náhledu. Nějaká rada?
    (Snad to není moc nesrozumitelné 🙂 ).

    • Zdravím,

      máte aktivovaný lightbox? Nemáte tam případně nějakou JS chybu, když se podíváte do průzkumníka prvků?

      • Panejo, s průzkumníkem prvků jsme se ještě ani nepotkali. 🙂
        Lightbox jsem zkusila, ale tím to není. Nebo není to, co myslím. Asi. Já se omlouvám, jsem naprostý začátečník a samouk.
        Posílám odkaz: http://pavlialexa.com/obchudek/ Uvidíte produkty i s obrázkem, ale když jakýkoliv rozkliknete, vidíte jen popis a vedle bílou plochu. Na té má být obrázek a také tam je, když na tu plochu kliknete, rozbalí se. Jak to tedy, že není vidět?

        • Koukal jsem na to a jsou tam špatně CSS styly a DIV obklopující obrázek má nastavený plnou průhlednost. Je třeba to pomocí vlastních stylů opravit.

          • Já vám moc děkuji, ačkoliv nemám páru, jak na to… A tím už nechci obtěžovat. Snad se k tomu nějak proklikám. Děkuji, ještěže jsou lidé, co se dělí!

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 3 roky. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.