Nedávno jsem psal článek Jak funguje A/B testování v Divi šabloně (Divi Leads), který popisuje tuto funkci v Divi Builderu. V poslední aktualizaci Divi šablony se konečně dostalo A/B testování i do Visual Builderu a v tomto článku si tuto novou funkci představíme.
Divi Leads je výkonný nástroj pro A/B testování v Divi šabloně. Umožňuje otestování různých verzí stránek pro různé návštěvníky a zároveň zobrazí statistiky a možnost vybrání té nejefektivnější verze v porovnání s nastaveným cílem. Pomocí Divi Leads můžete měnit barvy, nadpisy nebo i celé rozvržení. Nastavené cíle poté odpoví na otázku, která verze má ty největší konverze, prodeje nebo kliknutí. Na konci testování si jen vyberete tu nejvýkonnější variantu.
Testujte váš obsah a design a zjistěte, co funguje a co ne
Vylepšete konverzní poměr pomocí automatického testování. Vylepšete obsah a design za použití reálných statistik.
Výhody Divi Leads
Každá webová stránka má účel. Může to být zaujetí čtenářů, prodej produktů nebo získávání poptávek. Ať je to cokoliv, na čem záleží, je efektivnost webových stránek a schopnost dosáhnutí těchto cílů. Ale jak efektivní je ve skutečnosti vaše webová stránka a jak to máte zjistit? Jak otestujete váš obsah a použitý design? Jak mohou určité změny na stránce vylepšit její efektivnost? Jediná možnost, jak získat odpověď na tyto otázky, je provádět změny a sledovat, jaký budou mít výsledek.
Divi Leads umožňuje rozdělené testování a sledování konverzí přímo v Divi Builderu a Visual Builderu. Díky tomu, že je Divi Leads součástí Divi šablony, nepotřebujete pro jeho použití další produkt třetí strany a ani nemusíte neřešit kompatibilitu. Přes Divi Leads můžete testovat cokoliv, nastavit výsledný cíl a zjistit, jestli provedené změny zlepší nebo zhorší konverzní poměr.
Vše může být testováno
Krása Divi Leads je v tom, že tato funkce byla vytvořena přímo pro Divi. To znamená, že vše může být testováno. Můžete testovat jednotlivé moduly, například změnu jejich barvy nebo jejich text, nebo můžete testovat změnu celé sekce nebo obsahu. Můžete začít ve velkém a postupně se zaměřit na jednotlivé testy a systematicky vylepšovat vaši stránku.
Když začnete test, tak Divi Leads nejprve duplikuje předmět testování (může to být modul, řádka nebo sekce). Poté můžete provést úpravy v jednotlivých variantách. Jakmile budou připraveny alespoň dvě varianty, začne Divi Leads různým návštěvníkům zobrazovat různé verze obsahu a shromažďovat statistiky. Počet testovaných variant není nikterak omezen. Stejně tak doba, po jakou je test aktivní. Můžete si vzít například 10 nejlepších nápadů na nadpis stránky a otestovat, který je ten nejlepší.
Inteligentní nastavení cíle
Když vytvoříte test, musíte také v Divi Leads nastavit cíl. Jakýkoliv modul, řádka nebo sekce na stránce může být cíl. V závislosti na tom, jaký cíl vyberete, Divi Leads bude sledovat unikátní statistiky, které určí konverzí poměr daného cíle. Když vyberete jako cíl modul Obchod, bude Divi Leads sledovat prodeje jako určující statistiku. Pokud vyberete modul Sběr e-mailů, Divi Leads bude sledovat počet přihlášených. Když vyberete jako cíl modul Kontaktní formulář, Divi Leads bude sledovat počet odeslání formuláře. Protože Divi Leads je vytvořen přímo pro Divi, můžete být ve výběru cíle velmi specifičtí.
Detailní statistiky
Jakmile začnete s A/B testováním, tak Divi Leads začnou sbírat výsledky. Tyto výsledky jsou pak zobrazeny za pomocí grafů, ve kterých snadno zjistíte, jaká varianta je ta nejefektivnější. Jakmile nasbíráte dostatek dat, snadno určíte, která varianta je ta nejlepší. Na konci testování jen vyberete vítěznou variantu.
Práce s Divi Leads je ve Visuálním Builderu ještě jednodušší
Začátek testování
Začít A/B testování je snadné. Jednoduše klikněte pravým tlačítkem myši na jakýkoliv element na stránce a vyberte možnost Split testování. Je jedno jaký prvek zvolíte, test jej automaticky zduplikuje a vy můžete začít s úpravou obou variant. Jestli chcete využít další varianty, tak si ji přidejte kliknutím na tlačítko duplikování. Počet testů není omezen.
Ve Visuálním Builderu můžete procházet mezi jednotlivými variantami pomocí šipek, které se zobrazí v menu nad testem. Při procházení můžete zároveň i jednotlivé varianty upravovat. Navíc si můžete zobrazit všechny testované varianty při použití Wireframe zobrazení.
Výběr cíle
Po výběru předmětu testování, budete požádáni o výběr cíle. Každá stránka má účel a každá stránka by měla mít jasně definovaný cíl. To je ta věc, kterou chcete, aby vaši návštěvníci dělali, když na stránku přijdou a procházejí ji. V Divi může být každý modul cílem. V závislosti na tom, jaký modul vyberete, bude Divi Leads sledovat jiné statistiky, které vám pomohou při výběru té nejefektivnější varianty.
Zobrazení výsledků
Když běží testování je jednoduché zobrazit průběžné výsledky. Stačí kliknout na ikonu statistik, která se zobrazí při najetí myši na testovaný prvek. Statistiky obsahují tabulky a grafy, takže jejich porovnání je snadné.
A/B testování je úžasný nástroj, který umožní pohled na to, co stránce prospěje a co ne. Díky Divi Leads můžete svou stránku ještě vylepšit.