Divi šablona a Elegant Themes

Jak funguje A/B testování v Divi šabloně (Divi Leads)

Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Každý chceme, aby naše webové stránky byly co nejlepší. Jednou z metrik, jak zjistit výkon stránky, je splnění definovaných cílů. Může to být například kliknutí na tlačítko nebo odeslání formuláře. Právě ke splnění tohoto cíle, kdy návštěvník stránky vykoná definovanou akci, se říká konverze. Čím vyšší konverze, tím lepší výkon webové stránky.

Jenže nikdo nemůže vědět, jaký je ten nejlepší text nebo barva tlačítka, které na zákazníka zapůsobí a přiměje ho k akci. Právě k tomu, abychom zjistili, jaký je ten správný návrh designu a obsahu stránky, používáme A/B testování.

A/B testování je klasická marketingová metoda, jež má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.

V praxi to znamená, že si vybereme například tlačítko a vytvoříme několik způsobů jeho zobrazení (s jiným textem, jinou barvou atd). Program poté náhodně tyto varianty zobrazuje a ukládá informace o tom, zda je návštěvník využil nebo ne.

Abyste ve WordPress využili A/B testování potřebujete specifický plugin, který to umí nebo pokud využíváte Divi šablonu, stačí tuto funkci jen aktivovat. A/B testování v Divi se jmenuje Divi Leads a v tomto návodě si ukážeme, jak na stránce pomocí Divi Builderu nastavit A/B testování.

Divi Leads: A/B testování přímo v šabloně

AB testování v Divi šabloně

K A/B testování se přistupuje, až když máte webovou stránku zcela hotovou a naplněnou obsahem a obrázky. Divi Leads využívá vytvořené struktury k tvorbě a úpravě prvků Divi Builderu.

Při testování úprav obsahu je důležité počkat na sběr dostatečného množství dat. Je tedy třeba počítat s tím, že tento proces zabere nějaký ten čas a nedělat A/B testování na jeden den.

Divi Leads pouze v Divi Builderu

I když je funkce Divi Leads přímo integrovaná v Divi šabloně, nachází se zatím pouze v Divi Builderu. Do Visual Builderu bude teprve integrována.

Stanovení předmětu a cíle

Kdykoliv se pustíte do A/B testování, budete potřebovat nastavit předmět a cíl. Předmět představuje modul, řádku nebo sekci, se kterou chcete experimentovat a cíl je akce, kterou chcete, aby návštěvník vykonal.

V naší ukázce budeme upravovat text, který by měl vést k odeslání kontaktního formuláře.

Výběr nejlepší varianty

Během testování budete moci sledovat průběžné výsledky. Jakmile se pak rozhodnete, že jste našli vítěznou variantu, stačí si ji jen vybrat a A/B testování se vypne.

Jak nastavit A/B testování v Divi

Pro testování budeme používat předpřipravený Divi design pro business stránku. Design si můžete zdarma stáhnout v článku Balíček business stránek pro Divi ke stažení zdarma. Po stažení zip rozbalte a importujte do Divi knihovny.

Upravovat budeme podobu textu v Hero sekci ze stránky Homepage. Cílem bude co nejvyšší počet odeslání kontaktního formuláře, který se nachází na konci stránky.

Upravovaný modul Hero section

Aktivování A/B testování

Otevřete si stránku za pomoci Divi Builderu a vpravo nahoře klikněte na nastavení builderu.

Nastavení Divi Builderu

Ve vyskakovacím okně povolte split testování (A/B testování) a nastavení uložte.

Povolení A/B testování

Ihned po povolení split testování budete vyzváni, abyste vybrali předmět, který chcete testovat.

Vyberte předmět split testu

Klikněte na tlačítko Pokračovat a vyberte předmět. V našem případě se jedná o modul s názvem Hero Section.

Předmět testování

Po výběru předmětu musíte vybrat cíl.

Vyberte cíl

Klikněte na OK a vyberte cíl. V našem případě se jedná o modul kontaktního formuláře v patičce.

Cíl testování

Po výběru se zobrazí okno, které vás informuje, že předmět testování byl duplikován, aby mohlo dojít k úpravám, které se budou testovat.

Konfigurování předmětu

Vraťte se k předmětu testování a vytvořte si pomocí ikony klonování tolik variant, kolik budete potřebovat. Varianty můžete přidávat i v průběhu. V našem příkladě budou tři.

Klonovací tlačítko u předmětu

Nyní je třeba upravit obsah jednotlivých předmětů. Pomocí ikony pro úpravu si otevřete nastavení prvku a upravte obsah nebo design. V našem případě jsem měnil pouze obsah pole Titulek, jakožto hlavního nadpisu na stránce.

Upravený obsah modulu

Až budete mít vše upravené, stránku aktualizujte a máte hotovo.

Zobrazení statistik testování v Divi Leads

Statistiky probíhajícího A/B testování si můžete prohlédnout kliknutím na ikonu grafu v pravém horním rohu Divi Builderu.

Ikona pro zobrazení statistik testování

Zobrazí se okno se různými statistikami testování. V záhlaví si můžete přepínat mezi statistikami:

  • konverze
  • kliknutí
  • čtení
  • bouncy
  • interakce

Jednotlivé záložky pak obsahují graf a detailní rozepsaní pro každou variantu.

Zobrazené statistiky testování

Výběr vítězné varianty

Jakmile se rozhodnete, že máte vítěze testování, běžte opět do statistik testování a v dolní části okna klikněte na tlačítko Ukončit split test & Vybrat vítěze.

Ukončení A/B testování

Potvrďte volbu a zobrazí se vám Divi Builder s kurzorem, kterým vyberete vítěznou variantu. Kliknutím na vybraný předmět se A/B testování vypne a vybraný předmět se opět obarví na standardní barvu v rámci Divi Builderu.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 3 roky. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.