Zatímco WordPress v základu nabízí možnost otevřít odkaz v novém okně, tak zde chybí možnost označit odkaz rel=”nofollow”.
Označení „nofollow“ představuje způsob, jak mohou správci webu dát vyhledávačům pokyn „Nesledovat odkazy na této stránce“ či „Nesledovat tento konkrétní odkaz“.
Tento atribut se doporučuje používat u odkazů na nedůvěryhodný obsah nebo pro placené odkazy. Případně lze s ním stanovit prioritu procházení, kdy není třeba, aby robot vyhledávače sledoval odkazy na stránku sloužící například pro přihlášení či registraci.
Proč přidat atribut rel=”nofollow” u externích odkazů?
Bavíme-li se o SEO, tak pokaždé, když odkážete na stránku (nezáleží jestli na vašem webu nebo na cizím) tak předáváte SEO body dané stránce. Z toho důvodu většina SEO expertů radí odkazovat na starší příspěvky.
Pokud tedy píšete příspěvek, který obsahuje jak interní tak i externí odkazy a chcete aby co nejvíce SEO bodů dostala vaše stránka tak, přidáte nofollow atribut k externímu odkazu.
Odkaz s nofollow atributem vypadá takto:
Vzorový Odkaz
Pro přidání rel=“nofollow“ k odkazu musíte přepnout vizuální editor do HTML, najít zde odkaz a na konec první špičaté závorky přidat rel=“nofollow“.
Přidání atribut rel=”nofollow” pomocí pluginu
Jestliže vám přijde ruční přidávání nofollow atributu k odkazu těžké nebo zdlouhavé, můžete k tomu využít i plugin.
Nainstalujte a aktivujte plugin Rel Nofollow Checkbox. U pluginu není třeba žádné další nastavení a ihned po aktivaci je plně funkční.
Pro vyzkoušení můžete zkusit vytvořit libovolný odkaz ve vizuálním editoru. Nyní zde v okně pro přidání odkazu najdete i nové zaškrtávací políčko s textem rel=”nofollow”.
Většina blogerů zaškrtává u odkazů na externí stránky možnost Otevřít odkaz v novém okně/záložce, když budete chtít můžete u něj nyní nastavit jednoduše i atribut rel=”nofollow”.