WordPress návody

MailPoet: Skvělý newsletter plugin pro WordPress (do 1000 odběratelů zdarma)

MailPoet plugin
Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Každý majitel webu chce rozšířit svůj e-mailový seznam a vytvářet lepší e-mailové marketingové kampaně. Existuje řada nástrojů, které vám s tím pomohou, včetně různých pluginů, které umožňují integrovat e-mailový marketing se systémem WordPress.

V tomto článku se podívám zejména na jeden z nich: MailPoet – jeden z nejlepších pluginů pro e-mailový marketing na trhu. Pro lokální využití je také velkou výhodou jeho lokalizace do češtiny a slovenštiny.

Zařazení pluginu do kategorie e-mailových nástrojů je v dnešní době poněkud nejednoznačné. Koneckonců, téměř každý nástroj má v sobě integrovanou funkci elektronické pošty. Ale – MailPoet byl navržen výhradně proto, aby vám umožnil nabídnout vašim zákazníkům komplexní e-mailovou službu, která přesahuje standardní uvítací e-maily.

MailPoet vám pomůže se postarat o vše, co souvisí s e-maily, od formuláře pro přihlášení k odběru až po seznamy a zajištění přesného doručení e-mailů pomocí vyhrazeného SMTP pluginu nebo jejich odesílací služby.

Ve zkratce lze MailPoet použít k následujícím účelům:

  • K vytvoření registračních formulářů na vašich stránkách.
  • Shromažďovat potenciální zákazníky a odběratele ve snadno spravovatelné databázi.
  • Vytvářet různé kategorie e-mailů.
  • Segmentovat účastníky do více e-mailových seznamů.
  • Automatizovat doručování e-mailů.
  • Sledovat výkonnost e-mailových kampaní.
  • Plugin je také vybaven uživatelsky příjemným nástrojem pro tvorbu e-mailů.

Zdarma až pro 1000 odběratelů včetně odesílací služby

MailPoet je vhodný jak pro zavedené weby s již existujícím seznamem odběratelů (který snadno importujete), tak pro projekty, kde se s newslettery teprve začíná.

Pokud se zaregistrujete na webu MailPoet.com a přidáte si webové stránky k účtu, můžete službu využívat až pro 1000 odběratelů zcela zdarma. Je zde ještě měsíční limit odeslání 5000 e-mailů, ale ten při hraničních limitech odpovídá zaslání více než 1 e-mailu týdně, což bohatě stačí. Zároveň i s účtem zdarma získáte přístup k rozesílací službě MailPoet, která zajistí vyšší doručitelnost e-mailů a hlavně nebudete muset řešit odesílání přes hosting.

Jednoduchá integrace s WordPress

MailPoet funguje jako služba třetí strany, která má ale velmi jednoduchou integraci s WordPress. Celá služba byla již od začátku vytvářena pro redakční systém WordPress (dříve jako Wysija) a má pro něj integrační plugin zdarma.

Plugin MailPoet – e-maily a newslettery ve WordPressu najdete v oficiálním repozitáři pluginů a můžete jej nainstalovat přímo z WordPress administrace.

MailPoet na wordpress.org

 

Typy e-mailů v MailPoet

MailPoet je všestranný plugin, který umožňuje cílit e-maily na základě různých scénářů. V současné době vám plugin pomůže vytvořit a odeslat čtyři různé typy e-mailů.

Typy e-mailů MailPoet

Newslettery

Newslettery se staly vynikajícím prvkem, jak informovat své zákazníky o nabídce vašeho internetového obchodu, novinek spojených s vaším webem nebo cokoliv jiného, co uznáte za vhodné. MailPoet je kategorizuje jako jedinečný a neopakující se e-mail. Můžete se rozhodnout, zda jej odešlete okamžitě, nebo jej naplánujete na pozdější datum a/nebo čas.

Můžete využít vestavěné funkce návrhu a vytvořit rozvržení, které nejlépe vyhovuje příslušnému tématu.

Uvítací e-maily

Uvítací e-maily patří mezi nejpoutavější způsoby, jak udělat na zákazníka/čtenáře skvělý dojem. Můžete je spustit, když nastane jedna ze dvou událostí:

  • Když se nový odběratel připojí do vybraného e-mailového seznamu.
  • Když je přidán nový uživatel WordPressu s určitou uživatelskou rolí.

Tyto uvítací e-maily lze odeslat podle vašich preferencí – okamžitě nebo s určitým zpožděním. Kromě pouhého zaslání uvítací zprávy můžete být s aplikací MailPoet kreativní. Tyto uvítací e-maily mohou například prezentovat vaše nejnovější příspěvky, nejčtenější články nebo dokonce kupón na vaše produkty.

MailPoet vám dokonce umožňuje nastavit sérii uvítacích e-mailů. Můžete například naplánovat zasílání e-mailů na několik týdnů dopředu po registraci do e-mailového seznamu ve formátu „drip-content“.

Zasílání e-mailů pro uživatele WordPressu je obzvláště užitečné, pokud provozujete členský web nebo obchod WooCommerce. To proto, že můžete přidat nového člena v pozici přispěvatele, editora, správce atd. To vám umožní zasílat uvítací e-maily, které odpovídají jejich konkrétní roli.

Upozornění na příspěvek

Pokud máte blog nebo pravidelně publikujete obsah na svých stránkách, můžete automatizovat zasílání e-mailů s nejnovějším obsahem svým odběratelům. Opět můžete tyto e-maily odesílat ihned po vydání příspěvku nebo si zvolit jejich naplánování. Pokud jde o druhou možnost, lze to provést na týdenní nebo měsíční bázi.

MailPoet vám nabízí spoustu šablon e-mailů, podle kterých si můžete vybrat design. Můžete si vybrat, kolik příspěvků chcete do e-mailu zahrnout, nebo zúžit příspěvky pouze na základě jedné kategorie. Můžete také ručně vybrat konkrétní příspěvky, které chcete.

Pokud se rozhodnete pro možnost odeslat okamžitě, bude vašim odběratelům zaslán e-mail pokaždé, když přidáte nový příspěvek. Plugin dále umožňuje odesílat specifické e-maily různým skupinám zákazníků pomocí segmentace seznamu.

Poznámka: MailPoet obsahuje widget Automatický nejnovější obsah, který můžete přidat do těla e-mailu. Díky tomu bude plugin zobrazovat nejnovější příspěvky na vašem webu, aniž byste je museli vybírat jednotlivě.

E-maily pro opětovné zapojení

Odesílejte e-maily nereagujícím odběratelům a snažte se je získat zpět. Služba totiž po určité době neaktivity odběratele (neotvírání e-mailů) uživatele vyřadí. Je to z důvodu dodržování co nejvyššího procenta doručení e-mailů.

Můžete si vybrat, zda chcete zaslat e-mail o opětovném zapojení odběratelům, kteří v posledních X týdnech nebo měsících neinteragovali s vašimi newslettery.

Funkce MailPoet

Zde je seznam hlavních funkcí, které MailPoet nabízí.

Šablony e-mailů

MailPoet výběr e-mailové šablony

Nejpůsobivější funkcí MailPoetu jsou rozsáhlé možnosti designu, které nabízí. Plugin má více než 50 startovacích e-mailových šablon, což zaručuje, že existuje design, který si vyberete.

Díky úpravám metodou drag-and-drop je mimořádně snadné i přizpůsobení.

E-maily můžete doplnit přidáním obrázků, produktů, příspěvků na blogu a propojit je s vašimi webovými stránkami. Dokonce ani nemusíte kopírovat a vkládat žádné prvky. Místo toho je můžete vybrat přímo v editoru.

Přihlašovací formuláře WordPress

MailPoet vytvoření formuláře

Je samozřejmé, že aby vaše e-maily fungovaly efektivně, potřebujete nejprve databázi odběratelů. Místo toho, abyste se spoléhali na jiný plugin, vám MailPoet pomůže vytvořit vlastní registrační formuláře pro WordPress.

Můžete si vybrat, jaká pole chcete do formuláře zahrnout. Kromě jména a e-mailové adresy jsou k dispozici také možnosti, jak zákazníky požádat o další informace, například o jejich narozeniny nebo lokalitu.

Tyto registrační formuláře můžete dále přizpůsobit změnou rozvržení nebo umístění. Mohou se zobrazovat jako vyskakovací okno, plovoucí lišta v dolní části stránky nebo se dokonce mohou zobrazovat jako widget.

V případě, že jej potřebujete umístit jinam, můžete formulář přidat na své webové stránky také pomocí iFrame, PHP, shortcodu nebo vlastního bloku MailPoet pro Gutenberg.

Poznámka: MailPoet nabízí rozsáhlou sbírku integrací formulářů třetích stran. V současné době je k dispozici 19 doplňků, které vám pomohou vytvářet a přizpůsobovat formuláře bez nutnosti jakéhokoli kódování.

Segmentace seznamu

Každá účinná strategie e-mailové kampaně se opírá o cílený marketing. To znamená, že je třeba upravovat zprávy na základě chování zákazníků a jejich interakcí s vaším webem. Pomocí aplikace MailPoet můžete vytvářet vlastní segmenty svých odběratelů.

Můžete posílat e-maily podle toho, kdo otevřel vaše zprávy, nebo zahrnout personalizované zprávy pro ty, kteří navštívili konkrétní stránky. Počet seznamů, které můžete v aplikaci MailPoet vytvořit, není omezen, což vám dává maximální kontrolu nad tím, jak kategorizujete své návštěvníky.

Cennou funkcí je, že tyto seznamy můžete zahrnout do samotného formuláře pro odběr. Vaši odběratelé se tak mohou rozhodnout, kdy od vás chtějí dostávat e-maily.

Filtrování neaktivních odběratelů

Bohužel ne každý odběratel z vašeho seznamu se pravidelně zapojuje. Proto je zasílání zpráv neaktivním odběratelům pouhým plýtváním vašimi prostředky.

Z dlouhodobého hlediska může ve skutečnosti poškodit i vaše skóre odesílatele. Pro ty, kteří to nevědí, nízké skóre odesílatele e-mailů může znamenat vyšší míru odmítnutí e-mailovým serverem a nižší míru otevření, čemuž se chcete vyhnout.

Aplikace MailPoet je vybavena funkcí automatického zjišťování a odstraňování neaktivních odběratelů ze seznamu e-mailových adres. Tím zlepšíte doručitelnost, což zase může zvýšit míru prokliků.

Doručitelnost e-mailů

V návaznosti na předchozí bod je třeba zdůraznit, že zlepšení doručitelnosti e-mailů je jednou z hlavních priorit MailPoetu. Díky globální míře doručení 99 % plugin zajišťuje, že všechny e-maily dorazí do schránky doručené pošty, a nikoli do spamu vašich odběratelů.

Plugin také funguje poměrně rychle a zvládne zpracovat až 50 000 e-mailů za hodinu, aniž by došlo ke zpomalení ostatních funkcí. Pro snížení míry odmítnutí MailPoet také pravidelně pročistí váš seznam e-mailů, aby se vyhnul e-mailovým adresám, které se již nepoužívají.

Analýza e-mailů

MailPoet statistiky

Plugin nabízí přehledy, které poskytují detailní vhled do úspěšnosti jednotlivých e-mailů.

Na první pohled můžete zjistit, jak si vaše e-mailové kampaně vedou, a shromáždit cenné údaje o míře otevření a kliknutí. To by vám mělo poskytnout širší obrázek o tom, které prvky máte správně a na kterých kampaních je třeba ještě zapracovat.

Dále můžete dokonce zjistit, kteří zákazníci otevírají vaše e-maily a které odkazy jsou nejnavštěvovanější. Můžete tak upravit výzvu k akci, předmět e-mailu, obsah a design – a nabídnout tak lepší uživatelský zážitek.

Kromě toho lze MailPoet integrovat se službou Google Analytics, abyste získali smysluplný přehled o tom, kdo jsou vaši odběratelé a jak s vaším webem pracují. Tato data můžete využít k lepší segmentaci a cílení na kategorie publika pomocí personalizovaných e-mailů.

Import seznamu odběratelů

Používáte jinou e-mailovou službu? MailPoet může snadno importovat vaše seznamy prostřednictvím nahrání souboru CSV.

V souladu s GDPR

Všechny funkce a procesy MailPoet jsou v souladu s předpisy EU o ochraně osobních údajů. Plugin obsahuje všechny potřebné náležitosti, pro splnění dané legislativy (dvoufázové přihlášení, jednoduché odhlášení přímo v emailů…).

MailPoet + WooCommerce

MailPoet a WooCommerce

Pokud posíláte cílené e-maily, je pravděpodobné, že máte produkty, které chcete prodávat prostřednictvím svých webových stránek. A není tak překvapivé, že MailPoet se bezproblémově integruje i s WooCommerce. Funkce pluginu jsou víceméně stejné, pokud jde o WooCommerce, jen se lépe přizpůsobuje požadavkům obchodu.

MailPoet umožňuje cílit na zákazníky v každé fázi jejich cesty, od vytvoření účtu v obchodě až po odhlášení. Dokonce můžete automatizovat registrační formulář, který se zobrazí na stránce pokladny WooCommerce, abyste zákazníky povzbudili k registraci k odběru novinek a mohli tak dostávat aktualizace produktů.

Všichni noví odběratelé budou ve výchozím nastavení přidáni do seznamu zákazníků WooCommerce, což vám umožní později segmentovat a vytvářet kampaně s cílenými e-maily.

Přizpůsobení e-mailu WooCommerce

Ti, kteří používají WooCommerce, již vědí, že funkce e-mailu nejsou na stejné úrovni jako jeho ostatní funkce. MailPoet může tuto mezeru překlenout za vás díky vestavěnému nástroji pro přizpůsobení e-mailů určenému pro WooCommerce. Vzhled e-mailů můžete osvěžit pomocí předpřipravených šablon a přidat do nich motivy své značky. Pozor ale na kompatibilitu s pluginy třetích stran.

První nákup

Nejlepší uživatelský zážitek, který můžete nabídnout, je, aby se každý zákazník cítil výjimečně. Váš zákaznický servis by měl začínat zasláním osobního poděkování za nákup u vás.

Nastavení e-mailů pro první nákup je s aplikací MailPoet hračka. Stačí si vybrat design se zprávou, kterou chcete, a naplánovat, kdy chcete, aby se e-mail odeslal.

Následné e-maily

Nejenže můžete odeslat automatický e-mail, když u vás zákazník poprvé nakoupí, ale můžete si zvolit i zasílání následných e-mailů. To má potenciál zlepšit jejich uživatelský zážitek.

Tyto e-maily mohou obsahovat zajímavý obsah, například váš nejnovější příspěvek na blogu, návod k produktu, slevové kódy nebo doporučení produktů. Můžete automatizovat, kdy mají být e-maily rozesílány, a případně založit segmenty na produktech nebo kategoriích produktů.

Opuštěný košík

Chcete povzbudit své návštěvníky, aby si vyzvedli opuštěný nákupní košík? Možná vám k tomu pomůže e-mail.

Nastavte si automatické e-maily o opuštěném košíku ve WooCommerce pomocí jedné z předpřipravených e-mailových šablon. Můžete také odeslat více časově odstoupených e-mailů.

I když odběratel není na vašem webu přihlášen, MailPoet dokáže identifikovat jeho adresu a poslat mu tolik potřebné pošťouchnutí. Plugin tyto e-maily automaticky zastaví, jakmile zákazník dokončí nákup.

Měření příjmů z e-mailů

Jděte o krok dál a zjistěte, jak ziskové je vaše marketingové úsilí. Spusťte e-mailovou analytiku ve svém obchodě WooCommerce a získejte podrobné zprávy o návratnosti investic do e-mailů. Můžete zjistit, kolik příjmů přináší každý e-mail, a to vše přímo z ovládacího panelu WordPress.

Cena MailPoet

MailPoet má dvě sady cenových plánů podle toho, zda chcete zahrnout službu odesílání, nebo ne.

Bez ohledu na to, který plán si vyberete, jsou všechny funkce MailPoet až pro 1 000 odběratelů zcela zdarma. Svým odběratelům můžete posílat neomezený počet e-mailů, sledovat e-maily a získat pomoc od týmu podpory.

Pro více než 1 000 odběratelů se cena pohybuje od 15 eur do 350 eur měsíčně. Konkrétní částka bude nakonec záviset na počtu odběratelů.

Pokud je počet vašich odběratelů vyšší než 70 000, můžete se obrátit na tým pro vlastní plán. Můžete se také rozhodnout pro roční plány, které vám zajistí mírnou slevu.

Proč byste měli používat MailPoet?

Shrňme si výhody aplikace MailPoet:

  • Přizpůsobení e-mailu pomocí drag-and-drop builderu.
  • Integrace s tvůrci formulářů a webových stránek.
  • Segmentace a automatické plánování e-mailů.
  • Vysoká míra doručitelnosti e-mailů.
  • Rozsáhlá dokumentace a snadný přístup k zákaznické podpoře.

Přejít na web MailPoet

Série návodu na WPlama.cz

Protože MailPoet využívám a svým klientům ho doporučuji, připravuji komplexní návod pro plugin MailPoet. Sérii článků si budete moci zobrazit pod štítkem Průvodce nastavení MailPoet.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 5 let. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.