Nová aktualizace Google algoritmu: Jak ovlivní pozici webů ve výsledcích vyhledávání?

Google neustále mění a vylepšuje svůj vyhledávací algoritmus, aby uživatelům přinášel kvalitní výsledky. Nyní na svém blogu informoval o očekávané aktualizaci, která upravuje jádro vyhledávače a zásady pro kontrolu spamu.

Tato aktualizace má zajistit, že odkazy, které uživatel od Googlu obdrží, budou tím, co hledá. V dnešním článku se podíváme, jaké změny můžeme čekat a jak se projeví na umístění webů ve výsledcích vyhledávání.

Aktualizace jádra přináší další vylepšení hodnocení kvality

Od roku 2022 hodnotí Google výsledky vyhledávání podle zásad E-E-A-T, které se zaměřují na kvalitu doporučovaného obsahu a stále probíhá jejich vylepšování.

Zkratka E-E-A-T vyjadřuje tyto hodnoty: odbornost (expertise), zkušenost (experience), autoritativnost (authoritativeness) a důvěryhodnost (trust). Obsah, který těmto zásadám odpovídá, je Googlem upřednostňován.

Aktualizace jádra vyhledávače oznámená v březnu 2024 se týká právě dalšího zlepšení algoritmů hodnocení kvality obsahu. Uvedení této aktualizace do provozu se očekává v květnu 2024.

Můžeme očekávat, že Google bude ještě více zohledňovat kvalitu obsahu ve výsledcích vyhledávání a upozaďovat nevhodný, nekvalitní a neoriginální obsah.

To může výrazněji změnit pořadí webových stránek ve výsledcích vyhledávání a pro některé weby znamenat významný pokles návštěvnosti z vyhledávačů.

Co je kvalitní obsah z hlediska Google?

Sám Google tvrdí, že preferuje obsah tvořený pro lidi, nikoliv pro vyhledávače. Co to v praxi znamená?

Kvalitní obsah pohledem Google je:

  • originální (tématem, zpracováním) a užitečný
  • odborný (autorství odborníka, citace, zdroje, formulace textu)
  • dobře strukturovaný (nadpisy, obrázky, odrážky ap.)
  • aktuální či aktualizovaný
  • předává zkušenosti
  • s kvalitními zpětnými odkazy
  • s dobrým technickým SEO webu a uživatelským zážitkem (UX)

Google upozorňuje, že s tím, jak roste množství obsahu na internetu, nabývá hodnocení kvality vyhledávačem stále většího významu. Jen díky němu mohou zůstat vyhledávače efektivním nástrojem pro hledání. Můžeme tedy očekávat, že i další aktualizace budou pokračovat naznačeným směrem.

Vyhledávač Google aktualizoval zásady pro boj se spamem
Nové aktualizace mají za cíl zlepšit kvalitu výsledků vyhledávání.

Aktualizace zásad pro boj se spamem

Aktualizace se také týká systémů pro detekci spamu. Google chce více zakročit proti webům, které používají praktiky pro umělé vylepšování pozice ve výsledcích vyhledávání.

Mezi takové praktiky řadí např.:

  • automatické i manuální generování velkého množství nekvalitního obsahu
  • zneužívání reputace stránek (např. publikování nekvalitního nebo nesouvisejícího odkazujícího obsahu na webu se silnou reputací za účelem přiživení se)
  • zneužívání reputace neaktivních domén (zkupování domén s reputací a následná publikace nekvalitního, neoriginálního nebo nesouvisejícího obsahu)
  • tapetování klíčovými slovy
  • nákup zpětných odkazů ap.

Bude Google penalizovat obsah vytvořený umělou inteligencí?

Přestože informace o možném penalizování obsahu vytvořeném AI se tu a tam objevují, nic nenasvědčuje tomu, že by to tak bylo.

Google na svém blogu výslovně uvádí, že hodnocení kvality obsahu nezávisí na tom, zda byl vytvořen člověkem, umělou inteligencí nebo kombinací obého.

Rozhodující tedy pravděpodobně zůstane kvalita obsahu, bez ohledu na to, zda jej vytvořil člověk či stroj. V hodnocení kvality ovšem může být identita autora prvkem vylepšující důvěryhodnost obsahu.

Co to znamená pro vlastníky webů?

Oznámené aktualizace zamíchají kartami začátkem května 2024, kdy vstoupí v platnost. Google si od nich slibuje snížení nekvalitního obsahu ve výsledcích vyhledávání až o 40 %.

Pokud je obsah vašeho webu kvalitní, není třeba se obávat poklesu návštěvnosti z Google. Právě naopak – otevře se více příležitostí pro zaujetí dobrého umístění ve výsledcích vyhledávání.

Weby, jejichž obsah z hlediska hodnocení Google kvalitní není, pak mají čas do 5. května na zlepšení podle výše uvedených zásad.

Bohužel, Google nenabízí explicitní možnost získat informace o tom, jak hodnotí konkrétní obsah, a proto poté nezbývá nic jiného než sledovat své umístění v SERP a následně reagovat.


Byl pro vás článek užitečný? Podělte se o něj s přáteli na sociálních sítích!

Neuteklo vám něco?

Pokrok a WordPress na nikoho nečekají, tak nám tu raději nechte email, ať o nic nepřijdete!

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Správa WordPress webu

Nemusíte na to být sami. Pomůžeme vám s pravidelnou údržbou i novými vylepšeními.

Více informací

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nákupní košík
Přejít nahoru