V minulém návodě jsme si ukázali jak pomocí Google Tag Manager vložit sledovací kód Google Analytics 4 do WordPress webu. Nyní na to navážeme a ukážeme si, jak pomocí Google Tag Manageru předávat do Google Analytics 4 informace týkající se WooCommerce. Tedy například přidání do košíku, zahájení nákupního procesu, prodeje a podobně.
Protože se jedná už o rozsáhlejší nastavení, budeme v návodu používat předpřipravené proměnné, které si do Google Tag Manageru importujete.
Stáhnout předkonfigurovaný soubor
Import připravených dat
Přihlaste se do vašeho Google Tag Manager účtu a klikněte na záložku Správce a vyberte Import kontejneru.
Vyberte stažený soubor k importu a vyberte pracovní prostor Existující, kde poté zvolte váš vytvořený pracovní prostor. Dále protože nechcete předchozí nastavení smazat, vyberte možnost Sloučit. Nakonec klikněte na tlačítko Potvrdit.
Nyní potřebujeme propojit importovanou značku s již existující Google Analytics. Běžte do Značky → klikněte na importovanou značku GA4 | WooCommerce → klikněte na Kofigurační značka a ze seznamu vyberte Google Analytics značku, co jste si v předchozím návodu vytvořili. Vše uložte.
Nakonec nezapomeňte v pravém horním rohu vše Odeslat, vyplnit poznámku verze a poté Publikovat.
Nastavení pluginu ve WordPress
V předchozím návodu jsme pro vložení Google Tag Manager do webu použili plugin GTM4WP.
Běžte znovu do jeho nastavení ve WordPress → Nastavení → Google Tag Manager a v záložce Integration → WooCommerce zaklikněte Track enhanced e-commerce. Nastavení uložte.
Nyní máte propojený Google Analytics a WooCommerce, kam se vám automaticky posílají statistické údaje o zákaznících a procesu nákupu.