Google Tag Manager

Jak propojit WooCommerce a Google Analytics 4

V minulém návodě jsme si ukázali jak pomocí Google Tag Manager vložit sledovací kód Google Analytics 4 do WordPress webu. Nyní na to navážeme a ukážeme si, jak pomocí Google Tag Manageru předávat do Google Analytics 4 informace týkající se WooCommerce. Tedy například přidání do košíku, zahájení nákupního procesu, prodeje a podobně.

Protože se jedná už o rozsáhlejší nastavení, budeme v návodu používat předpřipravené proměnné, které si do Google Tag Manageru importujete.

Stáhnout předkonfigurovaný soubor

Import připravených dat

Přihlaste se do vašeho Google Tag Manager účtu a klikněte na záložku Správce a vyberte Import kontejneru.

GTM - Import kontejneru

Vyberte stažený soubor k importu a vyberte pracovní prostor Existující, kde poté zvolte váš vytvořený pracovní prostor. Dále protože nechcete předchozí nastavení smazat, vyberte možnost Sloučit. Nakonec klikněte na tlačítko Potvrdit.

GTM - Import souboru Pokud se import povedl, importovali jste novou Značku, Pravidlo a Proměnné, které budou předávat informace do Google Analytics.

Nyní potřebujeme propojit importovanou značku s již existující Google Analytics. Běžte do Značky → klikněte na importovanou značku GA4 | WooCommerce → klikněte na Kofigurační značka a ze seznamu vyberte Google Analytics značku, co jste si v předchozím návodu vytvořili. Vše uložte.

Google Tag Manager a WooCommerce a Google Analytics

Nakonec nezapomeňte v pravém horním rohu vše Odeslat, vyplnit poznámku verze a poté Publikovat.

Nastavení pluginu ve WordPress

V předchozím návodu jsme pro vložení Google Tag Manager do webu použili plugin GTM4WP.

Běžte znovu do jeho nastavení ve WordPressNastavení → Google Tag Manager a v záložce Integration → WooCommerce zaklikněte Track enhanced e-commerce. Nastavení uložte.

Google Tag Manager a WooCommerce nastavení pluginu

Nyní máte propojený Google Analytics a WooCommerce, kam se vám automaticky posílají statistické údaje o zákaznících a procesu nákupu.

Správa WordPress webu

Nemusíte na to být sami. Pomůžeme vám s pravidelnou údržbou i novými vylepšeními.

Více informací

3 názory na “Jak propojit WooCommerce a Google Analytics 4”

  1. Dobrý den,
    nejde mi naimportovat soubor, píše mi to, že je tam nějaká chyba: containerVersion.tag[0].vendorTemplate.parameter.measurementIdOverride: The value must not be empty.

    Jinak kdyby to fungovalo, tak suoer, dlouho jsem hledala, jak tohle udělat, díky moc!!

  2. Dobrý den, nevíte, proč mi ten skript nefunguje? Nebo nemůžete někde vypsat, co za proměnné a značky a triggery se musí zadat do GTM, aby GTM měřil Woocommerce nákupy? Děkuji

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nákupní košík

Neuteklo vám něco?

Pokrok a WordPress na nikoho nečekají, tak nám tu raději nechte e-mail, ať o nic nepřijdete!

Zkontrolujte svoji doručenou poštu nebo spam koš, abyste mohli svůj e-mail potvrdit.

Vylaďte WordPress stránky s naším tahákem

V e-booku najdete informace a rady pro WordPress od A do Z. Zadejte e-mail a my vám WordPress tahák pošleme.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu nebo spam koš, abyste mohli svůj e-mail potvrdit.

Přejít nahoru