Chcete nastavit Google Tag Manager ve WordPressu? Nejste si jisti, zda Google Tag Manager na svém WordPress webu potřebujete ? V tomto článku vám ukážeme, jak správně nainstalovat a nastavit Google Tag Manager ve WordPress, a vysvětlíme jeho výhody.
Co je to Google Tag Manager?
Majitelé webových stránek často potřebují přidat několik fragmentů kódu, aby mohli sledovat konverze, návštěvnost a shromažďovat další analytické údaje.
Pomocí Google Tag Manageru můžete všechny tyto skripty snadno přidávat a spravovat z jediného ovládacího panelu.
K dispozici jsou vestavěné šablony tagů pro služby jako jsou Google Analytics, Adwords, DoubleClick atd. Google Tag Manager také spolupracuje s několika platformami pro analýzu a sledování třetích stran.
Kromě toho můžete pomocí vlastního HTML kódu přidat vlastní sledování nebo jakýkoli jiný kód, který chcete.
Ušetříte si tak čas s přidáváním a odebíráním značek ze zdrojového kódu a raději je budete spravovat z jednoduchého ovládacího panelu. Nemluvě o tom, že všechny tyto skripty jsou načteny v jednom skriptu a snižujete tak potřebné množství pluginů, což je lepší pro optimalizaci rychlosti.
Registrace Google Tag Manager
Přejděte na webovou stránku Google Tag Manager a zaregistrujte se pomocí stejného Google účtu, který jste použili (nebo budete používat) u služby Google Analytics. Obě služby jsou zdarma.
Po přihlášení se dostanete na stránku pro přidání nového účtu. Jednoduše zadejte název účtu, vyberte zemi a pojmenujte kontejner. Cílová platforma je Web, protože Google Tag Manager budeme propojovat s WordPressem. Nakonec klikněte na tlačítko Vytvořit a přijměte podmínky používání.
To je vše. Nyní jste přesměrování do svého účtu a zobrazí se vám sledovací kód, který je potřeba implementovat do WordPress webu, viz další kapitola.
Instalace Google Tag Manager do WordPress webu
Propojení WordPress a Google Tag Manager je velmi jednoduché. Budeme k tomu potřebovat plugin GTM4WP. Plugin se nachází v oficiálním katalogu pluginů a lze jej nainstalovat přímo z WordPress administrace.
Po instalaci a aktivaci běžte do sekce Nastavení → Google Tag Manager a do pole Google Tag Manager ID vložte ID vašeho účtu.
ID najdete v instalačních kódech a vždy se jedná o GTM-XXXXXX. Pokud jste okno s instalačním kódem zavřeli, nevadí, ID najdete v pravém horním rohu.
Ujistěte se, že v nastavení pluginu máte Container code ON/OFF nastaveno na ON. V opačném případe byste si kód museli vložit do webu sami. Nakonec nastavení pluginu uložte.
Propojení s Google Analytics (GA4)
Jako vzorové vložení fragmentu kódu přes Google Tag Manager ve WordPress si ukážeme Google Analytics (GA4).
Pokud ještě Google Analytics (GA4) nemáte, v návodu Jak ve WordPress nastavit sledování pomocí Google Analytics 4 si jej můžete vytvořit. Nicméně dle návodu již nepoužívejte specifický plugin pro vložení sledování do WordPress, protože jej budeme vkládat přes Google Tag Manager.
Nejprve potřebujete získat ID MĚŘENÍ z Google Analytics. To najdete kliknutím na ikonu správce, poté vybráním položky Datové streamy ve sloupci Služba a kliknutím na web.
Vlevo nahoře zadejte její název (například GA4) a klikněte do pole Konfigurace značky. Zobrazí se seznam značek, které lze použít. Vyberte Google Analytics: konfigurace GA4.
Do pole ID měření vložte zkopírovaný kód z Google Analytics 4.
Vše pomocí tlačítka Uložit vpravo nahoře uložte a následně pomocí tlačítka Odeslat a Publikovat změny potvrďte. Před publikováním chce Google Tag Manager ještě přidat název publikace, zde napište například přidání GA4. Jedná se jen o poznámku k uložení.
Nyní máte hotovo a vložili jste Google Tag Manager do WordPress webu a přes něj sledovací kód Google Analytics 4.