WordPress návody

Jak ve WordPress nainstalovat a nastavit Google Tag Manager

Google Tag Manager
Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Chcete nastavit Google Tag Manager ve WordPressu? Nejste si jisti, zda Google Tag Manager na svém WordPress webu potřebujete ? V tomto článku vám ukážeme, jak správně nainstalovat a nastavit Google Tag Manager ve WordPress, a vysvětlíme jeho výhody.

Co je to Google Tag Manager?

Majitelé webových stránek často potřebují přidat několik fragmentů kódu, aby mohli sledovat konverze, návštěvnost a shromažďovat další analytické údaje.

Pomocí Google Tag Manageru můžete všechny tyto skripty snadno přidávat a spravovat z jediného ovládacího panelu.

K dispozici jsou vestavěné šablony tagů pro služby jako jsou Google Analytics, Adwords, DoubleClick atd. Google Tag Manager také spolupracuje s několika platformami pro analýzu a sledování třetích stran.

Kromě toho můžete pomocí vlastního HTML kódu přidat vlastní sledování nebo jakýkoli jiný kód, který chcete.

Ušetříte si tak čas s přidáváním a odebíráním značek ze zdrojového kódu a raději je budete spravovat z jednoduchého ovládacího panelu. Nemluvě o tom, že všechny tyto skripty jsou načteny v jednom skriptu a snižujete tak potřebné množství pluginů, což je lepší pro optimalizaci rychlosti.

Registrace Google Tag Manager

Přejděte na webovou stránku Google Tag Manager a zaregistrujte se pomocí stejného Google účtu, který jste použili (nebo budete používat) u služby Google Analytics. Obě služby jsou zdarma.

Po přihlášení se dostanete na stránku pro přidání nového účtu. Jednoduše zadejte název účtu, vyberte zemi a pojmenujte kontejner. Cílová platforma je Web, protože Google Tag Manager budeme propojovat s WordPressem. Nakonec klikněte na tlačítko Vytvořit a přijměte podmínky používání.

Tvorba účtu v Google Tag Manager

To je vše. Nyní jste přesměrování do svého účtu a zobrazí se vám sledovací kód, který je potřeba implementovat do WordPress webu, viz další kapitola.

Instalace Google Tag Manageru

Instalace Google Tag Manager do WordPress webu

Propojení WordPress a Google Tag Manager je velmi jednoduché. Budeme k tomu potřebovat plugin GTM4WP. Plugin se nachází v oficiálním katalogu pluginů a lze jej nainstalovat přímo z WordPress administrace.

Plugin GTM4WP

Po instalaci a aktivaci běžte do sekce Nastavení → Google Tag Manager a do pole Google Tag Manager ID vložte ID vašeho účtu.

ID najdete v instalačních kódech a vždy se jedná o GTM-XXXXXX. Pokud jste okno s instalačním kódem zavřeli, nevadí, ID najdete v pravém horním rohu.

ID GTM účtu

Ujistěte se, že v nastavení pluginu máte Container code ON/OFF nastaveno na ON. V opačném případe byste si kód museli vložit do webu sami. Nakonec nastavení pluginu uložte.

Nastavení Google Tag Manager WordPress pluginu

Propojení s Google Analytics (GA4)

Jako vzorové vložení fragmentu kódu přes Google Tag Manager ve WordPress si ukážeme Google Analytics (GA4).

Pokud ještě Google Analytics (GA4) nemáte, v návodu Jak ve WordPress nastavit sledování pomocí Google Analytics 4 si jej můžete vytvořit. Nicméně dle návodu již nepoužívejte specifický plugin pro vložení sledování do WordPress, protože jej budeme vkládat přes Google Tag Manager.

Nejprve potřebujete získat ID MĚŘENÍ z Google Analytics. To najdete kliknutím na ikonu správce, poté vybráním položky Datové streamy ve sloupci Služba a kliknutím na web.

Google Analytics 4 ID měření Se zkopírovaným ID měření GA4 se vraťte na stránku Google Tag Manageru a z menu vyberte položku Značky a klikněte na Nová.

GTM tvorba značky

Vlevo nahoře zadejte její název (například GA4) a klikněte do pole Konfigurace značky. Zobrazí se seznam značek, které lze použít. Vyberte Google Analytics: konfigurace GA4.

GTM vložení značky GA4

Do pole ID měření vložte zkopírovaný kód z Google Analytics 4.

GTM - Vložení ID měření GA4 Nyní je ještě potřeba kliknout na pole Spouštění a nastavit, kdy se daný kód do stránky vloží. Protože se jedná o sledovací kód, chcete jej mít všude, a proto z nabídky vyberte All Pages.

GTM - Spouštění fragmentu kódu

Vše pomocí tlačítka Uložit vpravo nahoře uložte a následně pomocí tlačítka Odeslat a Publikovat změny potvrďte. Před publikováním chce Google Tag Manager ještě přidat název publikace, zde napište například přidání GA4. Jedná se jen o poznámku k uložení.

GTM - Odeslat

Nyní máte hotovo a vložili jste Google Tag Manager do WordPress webu a přes něj sledovací kód Google Analytics 4.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!