sklik nastavení nového parametru consent

Změny v nastavení Sklik remarketingu od 1. srpna: Jak na to, aby dál správně fungoval?

Sklik.cz je reklamní systém známého českého vyhledávače Seznam.cz. Díky tomuto systému můžete oslovit publikum jak ve výsledcích vyhledávání na Seznamu, tak i na jeho partnerských webech prostřednictvím PPC reklamy.

Stejně jako další služby, i Sklik se přizpůsobuje měnící se evropské legislativě ochrany soukromí. Pokud chcete využívat Sklik pro remarketing, budete nově muset od uživatelů získávat souhlas s cílenou reklamou a měřením konverzí.

Dnes se společně podíváme, jak Sklik nastavit, aby správně fungoval i po plánovaných změnách k 1. srpnu 2024.

Jak funguje remarketing na Skliku?

Remarketing je zobrazování přizpůsobených reklam uživatelům. V Skliku tuto funkci nazývají retargeting, a můžete ji využít pro cílené oslovení uživatelů, kteří navštívili váš web, nedokončili nákup nebo již nakoupili.

Aby toto bylo možné, je třeba na stránky umístit retargetingový kód Sklik, díky kterému je možné zjistit, které URL vašeho webu uživatel navštívil. Uživatele pak podle navštívených stránek můžete zařazovat do retargetingových seznamů a nastavovat pro ně konkrétní reklamní sestavy.

Reklamy se následně daným uživatelům zobrazí v obsahové síti Sklik. Ta zahrnuje více než 3000 webů, mezi nimiž najdete ty nejčtenější v Česku (např. Novinky.cz, Sport.cz, Prozeny.cz, Super.cz, Sreality.cz aj.), na kterých může být vidět i váš banner.

Dle Sklik jejich obsahová síť může oslovit až 95 % uživatelů internetu z Česka.

Reklamní bannery v obsahové síti Sklik.cz
Ukázka reklamních bannerů v obsahové síti Sklik.cz

Nový parametr consent povinný od 1. srpna

Od 1. srpna 2024 vychází Sklik vstříc zpřísňující se legislativě o ochraně soukromí uživatelů na internetu (tzv. Digital Markets Act). Aby nadále fungovalo vytváření retargetingových seznamů a měření konverzí prostřednictvím konverzního kódu Sklik, budete potřebovat specifický souhlas od uživatelů vašeho webu.

Stejně jako Google Ads (viz článek Jak ve WordPress nastavit cookie lištu podle Google Consent Mode v2?), i Sklik nyní vyžaduje předávání souhlasu o využití dat pro cílenou reklamu a měření konverzí. Tento souhlas byste měli zahrnout do své cookie lišty, kde jej uživatelé mohou přijmout či odmítnout.

Pro předávání tohoto souhlasu slouží nový parametr consent, s hodnotami souhlas (1) nebo nesouhlas/nevyjádření (0) uživatele. Při hodnotě 0 není možné využívat data uživatelů pro remarketing. Pro měření konverzí budou využívána pouze anonymizovaná data a méně přesné modelování konverzí.

Podívejme se, jak nastavit Sklik retargeting ve WordPress včetně nového parametru.

Nastavení Sklik retargetingu s parametrem consent

Aby parametr consent odrážel nastavení uživatele, je potřeba mít na webu cookie lištu Complianz a plugin Toret Srovnávače zboží, který umožňuje vkládat retargetingový kód Sklik a zároveň je kompatibilní s cookie lištou a tedy upravuje parametr consent podle toho, co si zvolil návštěvník webu.

Plugin Complianz se nastavuje stejně jako v jakémkoliv jiném případě a k jeho nastavení můžete použít návod Complianz: cookie lišta pro WordPress.

Nastavení pluginu Toret Srovnávače zboží

Plugin Toret Srovnávače zboží si musíte zakoupit za 1000 Kč a následně nainstalovat do WordPress. Samotné jeho nastavení je pak velmi jednoduché a stačí jít do Toret plugins > Srovnávače zboží, aktivovat licenční klíč (najedete jej v emailu o dokončené objednávce) a poté běžte v nastavení pluginu do záložky Zboží – měření konverzí.

Povolte měření konverzí a do pole Sklik ID vložte konverzní ID a Sklik retargeting ID vložte retargetinové ID.

Nastavení Sklik ID

Nakonec vše uložte a máte hotovo. Nyní se parametr consent upravuje podle toho, co si zvolil zákazník.

Implementujte nový parametr souhlasu včas

Nový parametr souhlasu začne Sklik vyžadovat po 1. srpnu 2024. Pokud jej do té doby neimplementujete, nebude platforma po tomto datu sbírat údaje o návštěvnících webu a váš remarketing postupně přestane fungovat.

Pro hladký přechod doporučuje Sklik zařadit parametr co nejdříve. Už jste tak učinili?

Neuteklo vám něco?

Pokrok a WordPress na nikoho nečekají, tak nám tu raději nechte email, ať o nic nepřijdete!

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Správa WordPress webu

Nemusíte na to být sami. Pomůžeme vám s pravidelnou údržbou i novými vylepšeními.

Více informací

3 názory na “Změny v nastavení Sklik remarketingu od 1. srpna: Jak na to, aby dál správně fungoval?”

  1. Zkusil jsem nastavit dle návodu výše, ale ať stisknu Přijmout nebo Zamítnout, výsledek je vždy consent=1 . Kde může být chyba ? Děkuji za jakékoliv info.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nákupní košík
Přejít nahoru