WooCommerce

Nastavení Google Analytics pro WooCommerce eshop

Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Pokud provozujete WordPress stránku, je velmi pravděpodobné, že k analýze návštěvnosti používáte Google Analytics.

Když společně s WordPress máte i WooCommerce a provozujete internetový obchod, tak si v Google Analytics můžete aktivovat pokročilejší měření.

Povolením Nastavení měření elektronického obchodu začnete ukládat důležité informace, jako jsou konverze, celkové příjmy, příjmy za produkt, konverze košíku/pokladny, opuštěné košíky atd.

Měřením těchto informací si výrazně pomůžete v rozhodování, co v obchodě vylepšit. Také zde snadno identifikujete nejlepší zdroje pro prodej, jestli je to přes vyhledávač, PPC, newsletter atd.

Google Analytics pro WooCommerce

Problém u návodu k implementaci od Google je v tom, že neobsahuje jasné kroky pro implementaci u WooCommerce, ale je obecný.

Pokud chcete aktivovat pokročilé měření Google Analytics u internetového obchodu na WooCommerce, tak postupujte následovně:

Krok 0: Google Analytics

Jestli ještě na svém webu Google Analytics nemáte, založte si účet.

Krok 1: Implementace Google Analytics do webu

Implementujte si sledovací kód do webu. Návod jak to udělat najdete v článku Google Analytics: statistika návštěvnosti pro WordPress zdarma.

Krok 2: Nastavení elektronického obchodu

Běte do Google Analytics, do profilu stránky a klikněte na ikonu Správce. Ve sloupečku Výběr dat klikněte na Nastavení elektronického obchodu.

  • Povolit elektronický obchod – ZAPNOUT
  • Aktivovat přehledy rozšířeného elektronického obchodu – ZAPNOUT

Nastavení uložte.

Nastavení elektronického obchodu

Nastavení elektronického obchodu

Krok 3: Instalace integračního pluginu

Nyní se vraťte do administrace WordPress stránky a nainstalujte plugin WooCommerce Google Analytics Integration. Plugin se nachází v oficiálním katalogu a je možné jej nainstalovat rovnou z administrace WordPress.

Krok 4: Nastavení pluginu

Běžte do WooCommerce → Nastavení a záložky Integrace.

Na co se v nastavení zaměřit:

  • Google Analytics ID – vložte číslo pro měření (najdete ho v nastavení Správce v Google Analytics sloupec Služba → Údaje o měření → Měřící kód).
  • Enable Standard Tracking – nechte deaktivované, už to tam dává plugin Insights.
  • Enable Universal Analytics – ZAŠKRTNOUT.
  • Purchase Transactions – ZAŠKRTNOUT.
  • Add to Cart Events – ZAŠKRTNOUT.
  • Enable Enhanced eCommerce  – ZAŠKRTNOUT.

Nakonec vše uložte.

Nastavení pluginu WooCommerce Google Analytics Integration

Nastavení pluginu WooCommerce Google Analytics Integration

Krok 5: Testovací objednávka

Nyní se odhlaste z webu a jako nový uživatel udělejte testovací objednávku (včetně platby). Poté počkejte 24h až se informace zobrazí v Google Analytics. Najdete je pod položkou Konverze → Elektronický obchod.

Pokud bude všechno v pořádku, tak stačí už jen nějakou dobu počkat, až se posbírají výsledky a můžete je začít vyhodnocovat a upravovat obchod.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

1 komentář

Zanechat komentář

25% sleva na Divi šablonu a členství u Elegant Themes

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 3 roky. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.