WooCommerce

Nejvyšší čas připravit se na Black Friday a Cyber Monday

Black Friday 2021
Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Než se nadějete, bude tu další Black Friday a Cyber Monday. Je nejvyšší čas nastavit slevy, připravit pořádný marketing a dát zákazníkům o výprodeji vědět.

Pravděpodobně už máte nekonečný seznam úkolů. To, co nemáte, je čas – čas na marketing, čas na vylepšení webu.

Už jsme to zažili a víme, že dny před Black Friday a Cyber Monday jsou pro zakončení roku v plné síle zásadní.

Ať už se připravujete na váš první Black Friday a Cyber Monday, nebo jste ostřílení profesionálové, vždy se najdou způsoby, jak vylepšit strategii, abyste si zajistili úspěšný víkend.

Pokud jste tedy věci příliš dlouho odkládali, přinášíme vám stručný seznam pro přípravu na Black Friday a Cyber Monday, kterou ještě můžete stihnout – i když času není nazbyt.

WooCommerce obchod

Rozhodněte se, jaké slevy nabídnete

Zamyslete se nad svými prodejními cíly. Pokud si nejste jisti, kde začít, podívejte se na své skladové zásoby.

Máte nadbytek některých výrobků? Pokud ano, zařaďte je do akce Kup jeden, dostaň druhý zdarma. Uděláte si tak místo pro nové zboží.

Chcete zvýšit průměrnou hodnotu objednávky každého zákazníka? Zvažte přidání dárku zdarma nebo slevy při nákupu nad určitou hranici.

Zvažte také vytvoření zvýhodněných balíčků pomocí rozšíření Frequently Bought Together, které na každé stránce produktu zvýrazní související zboží, které se zákazníkovi může hodit. Pokud si dá do košíku obě položky, dostane slevu.

Pokud se rozhodujete, jaké položky zlevnit, podívejte se na trendy vašeho obchodu v uplynulém roce. Po jakých produktech byla vysoká poptávka? Právě tyto položky můžete zařadit do výprodeje.

Nastavte slevy

Slevy můžete snadno nastavit pomocí funkce pro správu kupónů. Na výběr je sleva na košík, sleva na produkt, nebo sleva v procentech.

Pokud chcete zákazníky ještě více povzbudit k nákupu, jasně uveďte datum a čas vypršení platnosti slev. Výprodeje navíc můžete uplatnit na celé kategorie produktů, což je ideální pro provozovatele obchodů, kteří si chtějí udělat místo na nové produkty.

Dejte zákazníkům vědět o akci

Až budete mít jasno o tom, jaké produkty zlevníte, přijde čas dát vědět novým i stávajícím zákazníkům. Informace o Black Friday a Cyber Monday jim můžete předat několika způsoby:

  1. Sociální sítě: Sdílejte informace o slevové akci na všech svých kanálech. Natočte video na Tiktok, spusťte reklamu na Facebooku, zveřejněte fotku na Instagramu, přidejte grafiku na Twitter – udělejte cokoli, aby se informace rozšířila.
  2. Oznamte Black Friday a Cyber Monday ve svém newsletteru: Připomeňte svým stávajícím zákazníkům nadcházející slevy. Novým zákazníkům, kteří se ve dnech před výprodejem přihlásí k odběru newsletteru, můžete dokonce nabídnout malou slevu.
  3. Nastavte remarketingové reklamy: Tyto reklamy se zaměřují na zákazníky, kteří již váš web navštívili vaše. Pomocí nich můžete předchozím návštěvníkům připomenout vaši slevovou akci. Cílem je přimět lidi, aby se k vám vrátili a nakoupili.

WordPress

Otestujte funkčnost vašeho webu

Byla by škoda, kdyby váš zákazník prošel všemi fázemi nákupu, jen aby opustil košík kvůli chybě při placení. Zjednodušte proces objednávky tím, že odstraníte zbytečná pole a umístíte vše na jednu stránku.

Vaše stránky musí být nejen přehledné, ale také rychlé. Pokud načtení stránky trvá déle než 3 sekundy, 40 % návštěvníků ji opustí. Rychlost webu je klíčová po celý rok, obzvlášť na ní záleží během výprodejů Black Friday a Cyber Monday, kdy se setkáváte s velkou konkurencí a pravděpodobně i větší návštěvností.

Není nutné provádět kompletní revizi. Existuje však několik věcí, které můžete pro zlepšení rychlosti webu udělat a zajistit, že zvládne větší nápor zákazníků.

  • Vyzkoušejte lazy loading (případně všemi deseti doporučuji WP Rocket). Většina e-shopů obsahuje velké množství obrázků, ale není nutné je načítat všechny najednou. Implementujte lazy loading, odložené načítání, a zobrazte pouze ty obrázky, které jsou aktuálně na uživatelovo obrazovce.
  • Nastavte síť CDN: Pokud váš e-shop prodává zákazníkům do celého světa, je WordPress CDN nutnost. Síť CDN kopíruje soubory z vašeho počítače a doručuje je z globálně distribuované sítě. Návštěvníkům se tak zobrazují soubory z míst, která jsou jim nejblíže, díky čemuž se vaše webové stránky načítají rychleji.
  • Upgradujte si váš hosting: Zkontrolujte svůj hostingový účet a ujistěte se, že zvládne potřeby vašeho webu. Jak váš obchod roste, může být nutné plán upgradovat, aby zvládl větší nárůst provozu.
  • Zkontrolujte svůj web na mobilních zařízeních: Vaše stránky mohou na na počítači vypadat dobře, zkontrolujte ale jejich funkčnost na mobilních zařízeních, stolních počítačích, tabletech a různých typech prohlížečů. Odstraňte případné problémy s načítáním nebo se vzhledem.
  • Zlepšete zabezpečení: V době největšího náporu zákazníků během výprodejů je pád webu noční můrou. I když jste si zabezpečením stránek jisti, měli byste zajistit extra ochranu. Projděte si základní body zabezpečení WooCommerce, nebo si nainstalujte bezpečnostní plugin a získejte komplexní ochranu během několika minut.

Inzerujte slevy na webu

Usnadněte zákazníkům orientaci v tom, jaké zboží je ve slevě a kdy výprodej začíná.

  • Přidejte na stránky vyskakovací okno
  • Umístěte na některé stránky posuvník
  • Přidejte oznámení do záhlaví
  • Vložte do menu dočasnou kategorii, například „Black Friday!“

Nastavte sledování reklamy

Při přípravách na Black Friday a Cyber Monday je vhodné inzerovat na více platformách, abyste oslovili větší publikum. Nastavte si sledování reklam pro měření konverzí, abyste věděli, které reklamy oslovily nejvíce zákazníků.

Skvělým začátkem je nástroj WooCommerce Analytiky. Jakmile zvládnete základy, můžete přejít k pokročilým možnostem měřením pomocí služby Google Analytics.

Platby na webu

Vylepšete platební proces

Chcete-li přivést zpět zákazníky, kteří opustili obchod, aniž by dokončili nákup, zaveďte strategii opuštěného košíku:

  • Odesílejte kontrolní e-maily: Jednoduchá zpráva „Ahoj, na něco jsi zapomněl!“ dokáže zázraky. Chcete-li ušetřit čas, automatizujte e-maily s upozorněním na opuštěný košík pomocí MailPoetu.
  • Nabídněte více možností platby. Umožněte zákazníkům zaplatit tak, jak jim to nejvíce vyhovuje. Vyberte plugin, které umožňuje přijímat platby ve více měnách, podporuje také Apple Pay nebo Google Pay. Mezi moderní české a slovenské platební brány patří GoPayComgate nebo ThePay 2.0.
  • Nabídněte dopravu zdarma: Jedním z nejčastějších důvodů, proč zákazníci přeruší nákup, jsou neočekávané náklady jako doprava. Bezplatné doručení navíc motivuje k větším nákupům, zákazníci se díky ní cítí jako vítězové a zjednodušuje jim výpočet celkové ceny. Nabídnutím dopravy zdarma si zajistíte, že zákazník dokončí nákup.
  • Nabídněte expresní dopravu. Během svátků se může doba dopravy prodloužit a zákazníci často očekávají rychlejší dodání. Možnost expresní dopravy nebo vyzvednutí balíčku ve výdejním místě nebo boxu může být právě to, co je přiměje k nákupu ve vašem obchodě, zejména pokud porovnávají dodací lhůty s jinými prodejci. Zákaznicky populární dopravci jsou ZásilkovnaČeská pošta a PPL.
  • Umožněte zákazníkům platbu bez registrace. Minimalizujte dobu potřebnou k nákupu tím, že nebudete po návštěvnících vyžadovat, aby si před dokončením nákupu vytvořili účet nebo se přihlásili.
  • Přidejte QR platbu. Ne všichni zákazníci chtějí pro platbu využít platební bránu. Ulehčete jim proces zaplacení přidáním QR kódu vygenerovaným na děkovné stránce a v e-mailu. Zvýšíte tak rychlost poslání peněz a snížíte chybovost, protože QR kód vše vyplní automaticky. Máme otestováno, že použitím QR kódů, klesne procento nezaplacených objednávek přes bankovní převod.

S plány na úspěšný výprodej začněte už teď

Black Friday a Cyber Monday budou v roce 2021 znamenat velké prodeje pro obchody WooCommerce po celém světe. Začněte proto plánovat už teď, abyste včas navázali na vztahy se stávajícími zákazníky a získali nové.

I když nemáte mnoho času, všechna doporučení uvedená v tomto článku lze přijmout poměrně rychle. A nejlepší na tom je, že i po skončení výprodejů budete ze všech provedených změn ještě dlouho těžit.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 5 let. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.