V šestém článku série návodů pro začátečníky zabývající se pluginem WooCommerce navážeme na nastavení poklady a podíváme se na výchozí moduly pro platbu, které jsou v České republice populární – platbu převodem a hotově při doručení.
Nastavení možnosti platby naleznete ve WordPress administraci v sekci WooCommerce -> Nastavení a záložce Pokladna.

Platba bankovním převodem
Platba bankovním převodem je jednoduchá platební metoda, kdy jsou peníze převedeny elektronicky z účtu klienta na účet prodávajícího. Výhodou tohoto způsobu je, že není zapojena žádná další strana.
V nastavení bankovního převodu najdete:
- Povolit / Zakázat – aktivuje nebo deaktivuje platební metodu.
- Titulek – název platební metody na stránce pokladny v obchodu.
- Popis – popis platební metody na stránce pokladny v obchodu.
- Instrukce – popis platební metody, který se zobrazí na děkovné stránce a v e-mailu s instrukcemi k platbě.
- Detaily účtu – informace o účtu, na který mají být zaslány peníze za objednávku. Informace budou zobrazeny na stránce potvrzující objednávku a v e-mailu.
Vzorové vyplnění účtu:
Platba hotově při doručení
Možnost platby hotově při doručení neboli platba na dobírku je velmi populární možnost pro lidi, kteří nemají internetové bankovnictví nebo se bojí platit předem.
- Povolení Hotově při doručení – aktivuje nebo deaktivuje platební metodu.
- Titulek – název platební metody na stránce pokladny v obchodu.
- Popis – popis platební metody na stránce pokladny v obchodu.
- Instrukce – popis platební metody, který se zobrazí na děkovné stránce a v e-mailu s instrukcemi k platbě.
- Zvolte způsob dopravy – zde si můžete vybrat, pro kterého dopravce bude tato platební metoda povolena. V případě, že necháte prázdné, bude povoleno pro všechny.
- Povolit pro virtuální objednávky – povolí možnost platby na dobírku pro virtuální zboží.
Jak přidat poplatek při platbě za dobírku?
Ve výchozím modulu WooCommerce není možnost příplatku při platbě na dobírku. Pokud to však chcete udělat, tak je třeba si pomoci pluginem.
V oficiálním repozitáři se například nachází plugin WooCommerce Pay for Payment. Po jeho aktivaci se nabídka nastavení pro platbu výrazně rozšíří. Naleznete zde nově možnost přidání příplatku za vybranou platební metodu, buď za fixní částku nebo procentuální.
Plugin je přeložen do češtiny.
Zdravim, zkousim sablonu Storefront, v pokladne se mi navic zobrazuji radio tlacitka pro vyber platby predem, nebo dobirky, ktere se nastavuji na karte „Pokladna“, tyto polozky se totiz nepricitaji k celkove sume. Dobirku i platbu predem mam nastavene pres „Doruceni“ . Prosim o radu jak polozky z karty Pokladna skryt, jsou tam navic, diky..
Zdravím,
v záložce pokladna v nastavení WooCommerce to vypnout nejde?
..když v záložce Pokladna obě volby zakážu, v e-shopu při odeslání objednávky mi vyskočí hláška “ Omlouváme se, ale zdá se, že nejsou k dispozici žádné platební metody pro Váš stát. Kontaktujte nás prosím, pokud budete potřebovat pomoc, nebo k dohodnutí se na náhradním řešení. “
Při odeslání objednávky navíc hlásí – neplatný způsob platby..
Dal jsem to na screenshot:
http://modelyf1.cz/images/pokladna_radio_buttons.jpg
To by mělo jít skrýt pomocí CSS nebo úpravy WooCommerce šablony. Bohužel z obrázku víc nepomůžu.
Ahoj. Mám dotaz. Buď jsem slepej, blbej, nebo tupej. Pokud zákazník zvolí platbu bankovním převodem, kde a jak nastavím, aby se objednávka automaticky stornovala po sedmi dnech, když nebude uhrazena? Díky za nakopnutí správným směrem.
Teď jsem si navíc všiml, že když zákazník vytvoří objednávku s platbou převodem, tak v administraci vidím, že vznikla objednávka, ale stav objednávky byl okamžitě změněn z Čeká na platbu na Čeká na vyřízení, což je asi špatně, ale nevím, proč se to na ten stav změnilo 🙁
Stejně jako u předchozí věci, je třeba si pomoci vlastní funkcí, která nastaví vybraný stav objednávky. Opět nemám vyzkoušeno, ale tady vypadá, že by to mělo fungovat: https://stackoverflow.com/questions/36597663/woocommerce-change-order-status-bacs-processing
Díky za tip 😉
Ahoj,
na to je třeba použít asi nějakou vlastní funkci, WooCommerce to sám neumí. Na netu je pár návodů, ale nemám nikde otestováno.
Nakonec jsem vydoloval funkční plugin, pomocí kterého lze nastavit individuální počet dnů, kdy bude neuhrazená objednávka označena jako stornována. Je škoda, že woo tuto možnost v sobě nemá.
Doporučuji přidat k instrukcím platby i počet dní, do kdy musí být obejdnávka uhrazena, než bude stornována. Nastavení se provádí přímo v Pokladně u platby Bankovním převodem.
Odkaz na uvedený plugin:
https://maurl.cz/woo-storno-objednavky
Ako priradim ZONU a teda aj cenu za dopravu ku konkretnemu produktu? Diky za akukolvek radu
Zdravím, dopravu nastavíte v nastavení WooCommerce -> Doprava (https://www.wplama.cz/zony-dopravy/). K samotnému produktu se nenastavuje a aplikuje se to automaticky.
Ahoj, plugin woocommerce-cod-advanced byl bohužel k 15.2.2019 ukončen a není možné jej stáhnout.
Ahoj,
díky za upozornění, článek jsem aktualizoval.
Dobrý den,
mám problém se stránkou Pokladna. V momentě, kdy zákaznik vybere zboží a dá do košíku, při přechodu do pokladny se stránka zasekne a na shrnutí objednávky,platby a dopravy se protáčí kolečko a nelze objednávku dokončit. Můžete mi prosím poradit v čem by to asi mohlo být?
Děkuji
KH
Dobrý den,
nejspíše chyba kompatibility mezi pluginy. Doporučuji postupně pluginy vypínat a testovat až se to rozběhne. Pak zjistíte, kde je problém a můžete případně řešit.