Znáte funkci Sticky Post (doslovný překlad připnuté příspěvky), v české verzi WordPressu známé jako Zvýraznit příspěvek na úvodní straně? Jedná se o méně používanou funkci WordPressu, se kterou se však dají dělat zajímavé věci. V tomto článku si ukážeme 6 zajímavých tipů jak pracovat s připnutými příspěvky.
1. Časově omezené připnuté příspěvky
Pokud používáte připnuté příspěvky k upozornění na akci nebo časově omezený kupón je dobré nastavit automatické odpřipnutí příspěvku.
Možná to vypadá zbytečně, ale takto na to nemusíte myslet a riskovat propagaci již nerelevantní věci.
Stačí si nainstalovat a aktivovat plugin Expire Sticky Posts. Po aktivaci najdete v boxu Publikovat dodatečné nastavení pro zvýrazněné příspěvky.
Ve výchozím nastavení se připnuté příspěvky zobrazí pouze na hlavní straně vašeho webu. Ale co dělat, když chcete zobrazit doporučení obsah v rubrice?
Opět je zde k tomuto účelu plugin. Jmenuje se Category Sticky Post a po jeho instalaci a aktivaci vám v okně pro editaci příspěvku přibude nový box, sloužící k připnutí příspěvku v rubrice.
Připnutý příspěvek v rubrice
3. Zobrazení pouze připnutých příspěvků
Obvykle je funkce Zvýraznit příspěvek na úvodní stránce používána k doporučení nějakého skvělého obsahu. Nicméně dřív nebo později tento příspěvek zmizí v archivu. Díky následujícímu kódu můžete zobrazit všechny připnuté příspěvky a zobrazit je kdekoliv na webu.
Jednoduše vložte následující kód do functions.php, který najdete v adresáři vaší šablony. Případně si můžete pro tuto funkci vytvořit svůj plugin.
function wpb_latest_sticky() {
/* Get all sticky posts */
$sticky = get_option( 'sticky_posts' );
/* Sort the stickies with the newest ones at the top */
rsort( $sticky );
/* Get the 5 newest stickies (change 5 for a different number) */
$sticky = array_slice( $sticky, 0, 5 );
/* Query sticky posts */
$the_query = new WP_Query( array( 'post__in' => $sticky, 'ignore_sticky_posts' => 1 ) );
// The Loop
if ( $the_query->have_posts() ) {
$return .= '
';
while ( $the_query->have_posts() ) {
$the_query->the_post();
$return .= '
';
} else {
// no posts found
}
/* Restore original Post Data */
wp_reset_postdata();
return $return;
}
add_shortcode('latest_stickies', 'wpb_latest_sticky');
Po přidání kódu vložte shortcode [latest_stickies] tam, kde chcete mít připnuté příspěvky zobrazené.
4. Připnuté příspěvky u vlastních typů obsahu
Připnuté příspěvky jsou u WordPressu dostupné pouze pro klasické příspěvky, pokud je chcete použít i pro vlastní typ obsahu (Custom Post types), musíte si pomoci pluginem.
Nainstalujete a aktivujte plugin Sticky Custom Post Types. Po aktivaci běžte do jeho nastavení, které najdete v Nastavení -> Zobrazování a povolte připnuté příspěvky i pro další typy obsahu.
Připnutý příspěvek pro vlastní typ obsahu
5. Jak odstranit připnuté příspěvky z WordPress Smyčky
Když používáte připnuté příspěvky, tak si můžete všimnout, že je WordPress zobrazuje nad všemi obyčejnými příspěvky. Například pokud vaše Smyčka zobrazuje nejnovější příspěvky, pak budou připnuté příspěvky nad ní, a to bez ohledu na datum přidání.
Abyste se tomu vyhnuli použijte následující kód:
10,
'ignore_sticky_posts' => 1
);
$the_query = new WP_Query( $args );
if ( $the_query->have_posts() ) : while ( $the_query->have_posts() ) : $the_query->the_post();
?>
6. Stylování připnutých příspěvků
Chcete přidat vlastní styly pro připnuté příspěvky?
Mnoho WordPress šablon používá funkci post_class() k automatickému přidávání tříd pro každý příspěvek. Pokud tomu tak je i u vaší šablony, tak můžete u připnutých příspěvků vidět třídu sticky.
Třída sticky
Jestliže tuto funkci vaše šablona nemá, můžete přidat třídu sticky sami. Uděláte to tak, že přidáte funkci post_class() k divu nebo article kontejneru.
>
Nyní můžete použít CSS třídu .sticky ke stylování. Zde je příklad stylů se kterými můžete začít:
Používáme cookies k vylepšení našich webových stránek a služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.