Někdy může nastat situace, kdy uživatel klikne na odkaz směřující na váš web a dostane zprávu o tom, že daná stránka neexistuje (kód chyby 404). Bez ohledu na to, jak chytře nebo vtipně máte 404ku vyřešenou, vždy je lepší, když k takové situaci vůbec nedojde. Neexistující stránka za prvé snižuje důvěru u čtenáře a za druhé má negativní vliv i na SEO – pokud máte na webu větší množství odkazů na 404 stránky, vyhledávačům se to moc nelíbí. Především v případě větších webů nemusí být jednoduché takové odkazy najít. Naštěstí existuje hned několik cest, jak se o 404 chybách zobrazených uživateli dozvědět.
Plugin Redirection
Jedním z pluginů je i Redirection, na který se podíváme blíže. Plugin se nachází v oficiálním katalogu pluginů a lze jej nainstalovat přímo z WordPress administrace.
Po instalaci a aktivaci pluginu běžte do Nástroje → Redirection.
Aby plugin logovat zobrazení stránky 404 nenalezeno, je potřeba tuto funkci zapnout. V nastavení pluginu ji najdete pod záložkou Options → 404 Logs. Zde si nastavte dobu, po jakou se budou logy uchovávat (doporučuji maximálně měsíc). Nastavení uložte.
Nyní když dojde k zobrazení neexistující stránky, najdete o tom záznam pod záložkou 404s.
V případě, že chcete danou chybovou URL rovnou ošetřit a přesměrovat návštěvníka na relevantní stránku, můžete to učinit tak, že myší najedete na položku a ze zobrazeného menu klikněte na Add Redirect.
Zobrazí se pop-up okno, kde můžete nastavit cílovou URL pro přesměrování Target URL. Tlačítkem Add Redirect přesměrování uložíte.
A daný chybný odkaz máte ošetřený.
Stejný proces poté můžete opakovat u více zachycených 404 stránek.