WordPress návody

WordPress a SEO pro začátečníky: jak optimalizovat příspěvky

SEO
Autor příspěvku Tomáš Cirkl

Často se stane, že uživatelé WordPressu mají nainstalovaný nějaký ten SEO plugin (All in One SEO Pack, WordPress SEO plugin by Yoast…), ale nevěnují již čas jeho nastavení. Nejčastější důvod k tomu je, že se v pluginu neorientují a nechávají tedy vše ve výchozím nastavení. Obecnými základy SEO pro webové stránky jsme se již zabývali. V tomto článku se budeme primárně zabývat optimalizací příspěvků. Zaměříme se například na titulek stránky nebo její popisek (meta description).

V tomto článku se zaměříme na plugin WordPress SEO plugin by Yoast.

Náhled SEO by Yoast

Náhled SEO by Yoast

Výběr hlavního klíčového slova

Hlavní klíčové slovo je to klíčové slovo nebo fráze, na kterou doufáte, že budou z vyhledávače chodit lidé. Vždy mějte na paměti, že návštěvníci jsou lidé a ne roboti. Lidé nepíší jen jedno klíčové slovo, ale většinou používají fráze.

Jakmile pro váš příspěvek vyberete hlavní klíčové slovo, zobrazí se pod polem nápověda s tím, kde a kolikrát máte toto klíčové slovo použité.

Hlavní klíčové slovo

Hlavní klíčové slovo

Napsání dobrého titulku

Dobrý titulek je ten, který člověk bez problému přečte, zaujme ho a obsahuje klíčové slovo. Titulek by neměl být delší než 70 znaků. Když se vaše stránka zobrazí ve výsledcích vyhledávání, bude se potencionální návštěvník rozhodovat podle titulku a meta popisku, zda k vám na stránky vstoupí. Popisek však může vyhledávač měnit za účelem zobrazení co nejrelevantnější části textu. Nicméně titulek zůstane pořád stejný.

Ujistěte se, že SEO titulek popuje přesně, co lidé chtějí. A konečně, raději zvolte kratší titulek než souvětí.

Titulek a popisek

Titulek a popisek

Popisek příspěvku (meta description)

Někteří SEO guru věří, že meta popisek je již minulostí a vyhledávače ho ignorují. Nicméně mnoho dalších nesouhlasí, a proto doporučuji ho stále vyplňovat. Dobrý meta popisek by měl vysvětlit podstatu článku a být dlouhý zhruba 155 znaků. Kromě vyhledávačů se totiž meta popisek využívá i v sociálních sítích jako Facebook, Google + a Twitter.

Protože popisek je určen i pro lidi, dbejte na to, aby obsahoval to podstatné. Také si dejte pozor, abyste v něm měli obsažené hlavní klíčové slovo.

Rubriky a štítky

Rubriky a štítky pomáhají třídit váš obsah nejen pro lidi, ale také pro vyhledávače. Představte si, že web je kniha, rubriky by byly obsah a štítky index.

Tímto tématem se budeme více zabývat v navazujícím článku.

Tvořte interní odkazy

Nebude to trvat dlouho a hned máte na blogu dostatečné množství tématicky příbuzných článků, na které můžete odkázat. Interní odkazy pomáhají směrovat návštěvníky po vaší stránce. Tvorbou interních odkazů propojíte nové články se starými a zároveň  předáte trochu té “šťávy”. WordPress dokáže prohledávat staré příspěvky přímo ve vizuálním editoru při tvorbě odkazu. Díky tomu je tvorba vnitřních odkazů velmi jednoduchá a rychlá.

Jednoduše označte frázi nebo klíčové slovo, z kterého chcete odkazovat a klikněte na ikonku odkazu v horní nabídce vizuálního editoru. Na konci tabulky je odkaz Nebo můžete snadno vyhledat existující obsah webu, klikněte na něj. Otevře se vám dodatečná nabídka, kde stačí pouze zadat hledaný příspěvek nebo klíčové slovo. Vyberte příspěvek a klikněte na tlačítko Vytvořit odkaz.

 

Interní odkazy WordPress

Interní odkazy WordPress

Každý publikovaný příspěvek na vaší stránce může pomoci se zvýšením návštěvnosti z vyhledávačů. Začněte ke článku přidávat titulek a meta popisek, vytvořte dobré nadpisy a interní odkazy na starší články  a brzy si všimnete nárůstu návštěvníků z vyhledávání.

Doufáme, že vám tento stručný návod bude ku pomoci. Dejte nám prosím vědět, pokud máte další techniku, kterou využíváte k optimalizaci jednotlivých příspěvků na blogu.

O autorovi

Tomáš Cirkl

Baví mě Internet a zvláště pak redakční systém WordPress. Jsem pravidelným účastníkem a přednášejícím na WordCamp Praha a WordPress konferencích.

3 komentáře

  • Zdravím. Na tenhle článek jsem narazila při řešení jednoho problému se SEO plugin by Yoast. Udělala jsem SEO title a SEO descritpion. Ale při zpětné kontrole ve vyhledávači se mi nic z toho neukazuje a nahrává se něco ze stránky. A když už to u nějakých stránek funguje, k nadpisu se začne pak cpát začátek jména stránky. Nevíte mi poradit co s tím? Děkuji 🙂

    • Zdravím,

      reindexace informací chvilku trvá, ale vyhledávač to nemusí respektovat a takový Google velmi rád tyto informace mění podle sebe. Údajně proto, aby uživatel dostal relevantnější ukázku.

Zanechat komentář

Získejte více informací o WordPress!

Připojte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít informace, novinky a návody ze světa WordPressu.

Úspěšně jste se zapsali do našeho newsletteru. Děkujeme!

Tomáš Cirkl

Tomáš Cirkl

WordPress specialista

Blog WPlama.cz píši už více než 5 let. O WordPress přednáším a pořádám školení. Pro své klienty vytvářím a spravuji webové stránky.