WordPress Logo

Bezpečnostní aktualizace WordPress 4.0.1

Dnes byla vydána nová verze WordPressu 4.0.1. Tato aktualizace byla označena jako bezpečnostní a důrazně se doporučuje na ni okamžitě aktualizovat. Stránky, které podporují automatickou aktualizaci na ni již byly nebo brzy budou aktualizovány. Pokud stále máte starší verzi WordPressu 3.9.2 nebo 3.7.4., tak se váš WordPress aktualizuje na verze 3.9.3, 3.8.5 nebo 3.7.5. Pro další verze WordPressu není […]

Bezpečnostní aktualizace WordPress 4.0.1 Pokračovat »

Jak na WordPress revize

WordPress obsahuje zabudovanou funkci, která vám umožňuje se vrátit k předchozím verzím příspěvku nebo stránky. Této funkcionalitě se říká revize. V tomto příspěvku se podíváme na to, jak pracovat s WordPress revizemi. WordPress revize WordPress revize vznikají buď automaticky, případně když uživatel publikuje nebo aktualizuje příspěvek. K automatickému uložení konceptu do revize dochází každých 60 sekund. Starší automaticky

Jak na WordPress revize Pokračovat »

Smluvní podmínky

Používáte Google Fonts? Četli jste smluvní podmínky?

Začátkem prosince vejdou v platnost nové smluvní podmínky pro používání Google API, jehož součástí je i Google Fonts. A protože Google Fonts je často součástí WordPress šablon, je důležité vědět, k čemu se zavazujete, když Google Fonts používáte. Používáním Google Fonts automaticky souhlasíte s jejich smluvními podmínkami a uzavíráte dohodu To v podstatě znamená, že jedete podle jejich

Používáte Google Fonts? Četli jste smluvní podmínky? Pokračovat »

WordPress Logo

WordPress 4.1 beta dostupná ke stažení

Včera byla developery vypuštěna do světa beta verze WordPressu 4.1. Podíváme se tedy, co je nového. Změny pro uživatele: Nová šablona Twenty Fifteen. Nový režim nevyrušovaného psání ve vizuálním editoru. Možnost instalace nového jazyka přímo z Obecného nastavení. Přepracovaný box nástrojů u do příspěvku vložených obrázků. Změny pro developery: Vylepšené dotazy na meta, datum, komentáře a taxonomii. Jeden výraz,

WordPress 4.1 beta dostupná ke stažení Pokračovat »

WordPress plugin

Kolik ve skutečnosti stojí tvorba WordPress stránky

Ačkoliv je WordPress zdarma, tak tvorba a správa webové stránky na WordPressu už není. Existuje spousta dalších nákladů spjatých s provozem a tvorbou webové stránky. Samozřejmě můžete namítnout, že si můžete udělat blog na WordPress.com a občas na něj něco napsat. Ano, tento způsob je zcela zdarma, ale má několik nevýhod. Například budete mít web

Kolik ve skutečnosti stojí tvorba WordPress stránky Pokračovat »

Email spam

Jak ve WordPressu deaktivovat rozesílání emailů o ztraceném/změněném heslu

Ve výchozím nastavení vás WordPress vždy informuje o změně hesla. Jestliže, ale provozujete web s velkým množstvím registrovaných uživatelů, tak vás to po nějaké době začne otravovat. V tomto článku si ukážeme, jak jednoduše deaktivovat rozesílání emailů informujících o ztraceném/změněném heslu. První věc, jakou musíte udělat je vytvořit si vlastní WordPress plugin. Do tohoto pluginu poté umístíme

Jak ve WordPressu deaktivovat rozesílání emailů o ztraceném/změněném heslu Pokračovat »

Vylepšené vyhledávání na webu

Integrované vyhledávání WordPressu není vždy dokonalé a nenabízí žádné statistiky a nástroje pro další práci s daty vyhledávání uživatelů. Zajímavým náhradním řešením je plugin Swiftype Search, který po instalaci nahradí původní vyhledávač WordPressu. Swiftype nabízí relevantnější výsledky hledání, ušetří kapacitu vašeho serveru (hledání probíhá na straně serverů Swiftype) a především máte okamžitě k dispozici kompletní

Vylepšené vyhledávání na webu Pokračovat »

5 nástrojů pro testování výkonu vaší stránky

Rychlost načítání webové stránky je důležitou součástí úspěchu. Například vyhledávač Google to říká již skoro čtyři roky a dokonce existuje mnoho studií, které potvrzují, že rychlost načítání stránek je pro Google důležitým faktorem. Google dokonce má vlastní nástroje, které pomáhají zlepšit rychlost načítání stránek. Rychlost načítání stránek zlepšuje například konverzní poměr nebo uživatelskou přívětivost. Podle studie, kterou

5 nástrojů pro testování výkonu vaší stránky Pokračovat »

WordPress databáze

Taxonomie ve WordPressu

Taxonomie je to, co povznáší WordPress nad úroveň běžného blogovacího nástroje a řadí ho mezi redakční systémy. Ale jak se ukládá v databázi? Taxonomie a položky jsou skvělé vlastnosti WordPressu, které vašim stránkám přidávají větší flexibilitu. Týkají se dvou typů obsahu: příspěvků a odkazů. V databázové struktuře je mezi nimi vztah 1:n. Jeden příspěvek může být propojen s několika

Taxonomie ve WordPressu Pokračovat »

Filenames to latin

Tip na plugin: Filenames to latin

Možná se vám někdy stalo, že jste přesouvali web a některé obrázky nebo jiné nahrané soubory, které měli v názvu české znaky se špatně zkopírovali. Aby se toto nestalo tak stačí do WordPressu nainstalovat plugin Filenames to latin, který upraví jména nahrávaných souborů. Jak to funguje v praxi? Pokud budete nahrávat soubor sluníčko.png plugin jeho název upraví

Tip na plugin: Filenames to latin Pokračovat »

Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci z vyhledávačů

Analýza návštěvnosti je důležitou součástí správy každé webové stránky. V tomto článku se zaměříme na to, jak zjistit přes jaká klíčová slova k nám na web přicházejí návštěvníci z vyhledávačů Seznam a Google. Abychom tyto informace získali, potřebujeme mít na webu aktivní Google Analytics a Google Nástroje pro webmastery. Jak tyto služby na WordPressu aktivovat jsme

Přes jaká klíčová slova přicházejí návštěvníci z vyhledávačů Pokračovat »

Optimalizace obrázků pomocí Smush Image Compression and Optimization

Velmi oblíbený a často označovaný jako „must have“plugin Smush Image Compression and Optimization pomáhá s optimalizací obrázků ve WordPressu. Plugin zmenšuje velikost obrázků a tím vylepšuje výkon WordPressu. Jak Smush Image Compression and Optimization funguje? Obrázky mají různá metadata, některá však nejsou potřeba a mohou být odstraněna. Dále pak obrázky mohou být být chytře komprimovány tak, že

Optimalizace obrázků pomocí Smush Image Compression and Optimization Pokračovat »

Jak přidat do menu položku, která nebude nikam odkazovat

V tomto článku se podíváme na to, jak lze do menu přidat položku, která nebude nikam odkazovat. Tuto vlastnost menu můžete využít například, když vytváříte rozbalovací (dropdown) menu. Ukázku můžete vidět třeba i v našem menu, kdy položka Rubriky nikam neodkazuje, ale pouze slouží k zobrazení rozbalovacího menu. První věc, kterou musíte udělat je přidat novou položku

Jak přidat do menu položku, která nebude nikam odkazovat Pokračovat »

Woocommerce

WooCommerce: Jak přidat do menu stav košíku

[wp-pic slug=“woocommerce-menu-bar-cart“ align=“right“ margin=“0 0 0 20px“]Pokud jste si vybrali šablonu, která v základu nepodporuje WooCommerce a museli jste si ji k tomu uzpůsobit, tak se vám určitě bude hodit viditelně umístěný stav košíku. Asi nejjednodušší a nejlepší způsob je umístit stav košíku do menu. Budeme si k tomu muset nainstalovat plugin WooCommerce Menu Cart,

WooCommerce: Jak přidat do menu stav košíku Pokračovat »

Nákupní košík
Přejít nahoru